بر خلاف وعده اسد؛ بیمارستان جسر الشغور به دست مخالفان افتاد

0
242

جبهه النصره و همپیمانان آن، روز جمعه ۲۲ مه، بیمارستان جسر الشغور در شهر ادلب سوریه را به طور کامل به دست گرفتند. این در حالی است که بیش از ۱۵۰ سرباز ارتش سوریه در این بیمارستان محاصره بودند و بشار اسد وعده داده بود که با ارسال نیرویی جدید این بیمارستان را بازپس گیرد و سربازان را از محاصره نجات دهد.

رامی عبدالرحمن رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در این زمینه گزارش داد که جبهه النصره و گروههای همپیمان آن پس از درگیری شدید با نیروهایی اسد، بیمارستان را به شکل کامل به کنترل خود درآوردند.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه اظهار داشت که ده‌ها نفر از نیروهای اسد که در بیمارستان محاصره بودند، موفق به فرار شدند و شماری نیز در محوطه بیمارستان و بیرون از آن کشته شدند. به گفته عبدالرحمان برخی دیگر از سربازان ارتش سوریه، به اسارت مخالفان مسلح درآمدند و سرنوشت دیگر جنگجویان اسد، هنوز مشخص نیست.

این در حالی است که رسانه‌های رسمی سوریه از شکست محاصره بیمارستان گزارش دادند. تلویزیون سوریه به نقل از یک منبع نظامی گفته که «قهرمانان پس از به جا گذاشتن حماسه‌ای بزرگ هم اکنون در بیرون از بیمارستان هستند.»

شهرک جسر الشغور یکی از توابع شهر ادلب در نزدیکی مرز ترکیه، در ۲۵ آوریل گذشته به دست نیروهای مخالف از جمله جبهه النصره افتاد.

بشار اسد در ششم مه، وعده داد که ارتش سوریه به زودی برای ادامه مبارزه و شکست تروریست‌ها به قهرمانان محاصره شده در بیمارستان جسر الشغور خواهد رسید.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته که حملات هوایی نیروهای اسد همراه با بمباران توپخانه‌ای از صبح امروز جمعه جهت پشتیبانی از عقب نشینی سربازان محاصره شده آغاز شد. به گفته وی ۲۵۰ گلوله توپخانه در منطقه اطراف بیمارستان فرود آمده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون تمام ادلب پس از شکست‌های سنگین نیروهای رژیم سوریه، در دست گروه جبهه النصره و همپیمانان آن افتاده است.