بریدن بینی یک زن توسط همسر

0
279

یک مرد افغانستانی پس از بگو مگو با “ریزگل” همسرش، دستان او را بست و بینی او را برید.
این اتفاق روز بیست و هشتم دی ماه در منطقه “قورماچ” در ولایت فاریاب رخ داد. منطقه‌ای دور افتاده در شمال افغانستان در نزدیکی مرز ترکمنستان، جایی که طالبان همه چیز را در آن کنترل می‌کند.
تصاویر وحشتناک از ریزگل بیست ساله با بینی بریده و چشمان وحشت‌زده در کنار نوزادش به سرعت در شبکه‌های مجازی در افغانستان دست به دست شد و رسانه‌های محلی گزارش‌های فراوانی از وضعیت او تهیه کردند. کار به جایی رسید که دولت افغانستان اعلام کرد او را از یک بیمارستان محلی در فاریاب به کابل منتقل می‌کند و سپس نیز اعلام شد یک بیمارستان در ترکیه حاضر است به صورت رایگان عمل جراحی پلاستیک ریزگل را انجام دهد. او به زودی به ترکیه اعزام خواهد شد.

به گزارش ناظران خبرگزاری فرانسه، سیما یک فعال حقوق زنان است که به تازگی با یکی از اطرافیان ریزگل گفتگو کرده است:

ریزگل وقتی تنها ۱۵ سال داشته است با همسرش ازدواج کرده. همسر او که اکنون 25 ساله است به تازگی از ایران بازگشته بوده، جایی که او مشغول به کار است. در بازگشت، خانواده او نسبت به خروج‌های بی‌اجازه ریزگل از خانه به شوهرش محمدخان اعتراض می‌کنند.

به گفته اعضای خانواده شوهر، او نه تنها برای خروج از خانه اجازه نمی‌گرفته بلکه هیچ توضیحی درباره علت و محل خروج از خانه نیز نمی‌داده است.
شوهرش نیز عصبانی شده و بینی او را بریده است. اکنون نیز شوهر وی فراری است و به گروه طالبان در منطقه پناه برده است. ریزگل پس از چندین روز بالاخره به کابل منتقل شده و کنشگران اجتماعی او را به یک بیمارستان خصوصی در کابل برده‌اند اما به هر حال هیچ کار مهی برای او صورت نگرفته است و فقط صورتش باندپیچی شده.