بریتانیا مخالف پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی و نگران فعالیت های اتمی این رژیم

0
42

جیمس کلورلیJames Cleverly وزیر امور خاورمیانه در دولت انگلستان، روز پنجشنبه دوازدهم نوامبر، در پاسخ به سئوالات نمایندگان مجلس این کشور، نقض برجام از سوی جمهوری اسلامی را “عمیقاً نگران‌کننده” خواند و گفت که انگلستان با لغو تحریم‌های تسلیحانی این رژیم موافق نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود ضمن ابراز نگرانی از فعالیت های اتمی و تأسیسات مخفی دولت جمهوری اسلامی، گفت که ذخیرۀ اورانیوم غنی شدۀ این کشور دوازده برابر بیشتر از میزان مجاز اعلام شده در برجام است. به همین خاطر، جیمس کلورلی اظهار داشت : “نقض مداوم تعهدات برجام از سوی این رژیم عمیقاً نگران‌کننده است و به نتایج مثبت این توافق شدیداً لطمه وارد می‌آورد.”

وزیر دولت انگلستان در امور خاورمیانه در جای دیگری از پاسخ هایش به سئوالات نمایندگان تأکید کرد که دولت لندن با انقضای تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران موافق نیست و نتایج آن را برای امنیت و ثبات منطقه خطرناک می‌داند.

جیمس کلورلی رفتار منطقه‌ای حکومت جمهوری اسلامی را بی ثبات‌کننده و نگران‌کننده خواند و افزود که هم اکنون بیش از دویست فهرست مجازات‌های اتحادیۀ اروپا علیه جمهوری اسلامی از جمله علیه کلیت سپاه پاسداران وجود دارد.

رادیوفرانسه نوشت؛ کلورلی در ادامه گفت که حفظ کانال‌های گفتگو و تماس‌های دیپلماتیک با دولت جمهوری اسلامی وسیله‌ای برای رفع نگرانی‌ها دربارۀ برنامۀ موشک‌های بالستیکی و فعالیت‌های بی ثبات کنندۀ این کشور است.