بریتانیا: جمهوری اسلامی از زاغری به عنوان اهرم فشار دیپلماتیک استفاده می کند

0
170

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا حکومت جمهوری اسلامی را متهم کرده که از بازداشت نازنین زاغری به عنوان اهرم فشار دیپلماتیک استفاده کرده است.

آقای هانت که به مناسبت یک هزارمین روز بازداشت خانم زاغری، گفت:‌ “نازنین تنها یک زندانی نیست و به رغم بی گناه بودنش، از او به عنوان ابزاری برای فشار دیپلماتیک استفاده شده است.”

نازنین زاغری رتکلیف، شهروند دو تابعیتی ایرانی و بریتانیایی و محقق موسسه تامسون رویترز است که از فروردین ۱۳۹۵، آوریل ۲۰۱۶ در ایران زندانی شده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی پیش تر گزارش ها درباره ارتباط بازداشت خانم زاغری با طلب چند صد میلیون دلاری جمهوری اسلامی از لندن را رد کرده بود.

آقای هانت با اشاره به تعطیلات عید میلاد مسیح گفت:‌ “(دو روز پیش)‌ نازنین چهل ساله شد، در حالی که نیمی از عمر چهار ساله دخترش را در زندان بوده است… این کاملا ناعادلانه است.”

آقای هانت در ادامه گفت:‌ “ما با کشورهای زیادی در سراسر جهان اختلاف داریم ولی کشورهای دیگر افراد بی گناه را زندانی نمی کنند تا از آنها به عنوان ابزار فشار دیپلماتیک استفاده کنند. این کار باید متوقف شود.”

به گزارش بی بی سی؛ علاوه بر خانم زاغری، دو شهروند دو تابعیتی دیگر بریتانیا نیز در ایران بازداشت شده اند.