بریتانیا برای مسافرانی که از ایران بازمی‌گردند محدودیت وضع کرد

0
247

دولت بریتانیا در بیانیه‌ای که روز ۴ اوت (۱۴ مرداد) منتشر کرده است، برای آن دسته از مسافرانی که از ایران بازمی گردند محدودیت‌هایی را وضع کرد.

در راهنمای منتشره توسط وزارت خارجه بریتانیا، از این افراد بازگشته از سفر ایران خواسته خواهد شد تا اطلاعات جزییات سفر و تماس‌های خود (با افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کووید-۱۹) را اطلاع دهند. همچنین این افراد باید ۱۴ روز در قرنطینه فردی باشند.

آمار مبتلایان همه گیری کرونا در روزهای اخیر در ایران رو به افزایش گذاشته است و تعداد مجموع قربانیان در این کشور به حدود ۱۸ هزار نفر رسیده است.

وزارت خارجه بریتانیا همچنان از اتباع خود خواسته است تا جز در مواقع ضرورت از سفر به ایران پرهیز کنند. این در حالی است که به شهروندان دو تابعیتی ایرانی – بریتانیایی توصیه شده از هرگونه سفر به ایران پرهیز کنند.

بازداشت شهروندان دوم ملیتی همچون نازنین زاغری-رادکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی، در سال های اخیر به یکی از موارد اختلاف جدی جمهوری اسلامی و بریتانیا تبدیل شده است.

پیشتر وزارت خارجه فرانسه نیز روز سه‌شنبه ۴ اوت (۱۴ مرداد) با انتشار بیانیه‌ای ضمن یادآوری مسائل بهداشتی، به طور رسمی به شهروندان خود توصیه کرده بود از سفر به ایران خودداری کنند.

یورونیوز گزارش داد؛ فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی- فرانسوی، از افراد دو تابعیتی است که به رغم مخالفت های فرانسه همچنان در زندان دولت جمهوری اسلامی به سر می برد.