بریتانیا با فیلم جنایی “مترو مانیل” به اسکار رفت

0
143

بریتانیا فیلم جنایی “مترو مانیل” را که در فیلیپین می گذرد، به عنوان نماینده این کشور برای رقابت در بخش خارجی‌زبان اسکار معرفی کرد.

“مترو فیلیپین” که ساخته شان الیس کارگردان بریتانیایی است، به عنوان نماینده رسمی این کشور راهی اسکار 2014 در بخش فیلم خارجی‌زبان می شود.

کمیته ای متشکل از داوران بفتا، این فیلم را که در مانیل مرکز فیلیپین فیلمبرداری و به همین زبان با حضور بازیگران فیلپیینی ساخته شده است، برای اسکار انتخاب کرد.

بریتانیا تا کنون 10 فیلم را روانه این رقابت سینمایی کرده که تنها دو فیلم به فهرست نامزدهای رقابت اصلی راه یافتند؛ “هد وین” فیلمی زندگینامه ای از ولز در سال 1993 و درام رمانتیک “سلیمان و گینور” در سال 1999.

“متروی مانیل” که جایزه فیلم منتخب مخاطبان را در جشنواره فیلم سان‌دنس امسال دریافت کرد، از امروز 20 سپتامبر در بریتانیا اکران می شود.

به گزارش  سینما پرس به نقل از اسکرین دیلی، در همین حال آکادمی فیلم فیلیپین نیز دیروز اعلام کرد “ترانزیت” ساخته هانا اسپی را راهی اسکار می کند. این فیلم با تمرکز بر زندگی کارگران مهاجر فیلیپینی در تلاویو که در خطر اخراج قرار دادند و زندگی فرزندانشان در مخاطره است، ساخته شده است.