بریتانیا آزمایش‌ درباره قابلیت پلاسمای خون برای درمان بیماران کرونایی را آغاز کرد

0
178

بریتانیا شنبه 25 آوریل 2020 آزمایش‌هایی را برای تعیین میزان قابلیت پلاسمای خون گرفته شده از اهدا کنندگان شفا یافته از بیماری COVID-19 در درمان موارد وخیم مبتلا به ویروس کرونا، آغاز کرد.

وزارت بهداشت بریتانیا شنبه اعلام کرد در چارچوب روش جدید معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا، می‌توان هفته‌ای نزدیک به 5000 تن از بیمارانی که وضعیت آنها وخیم است را با پلاسمای خون گرفته شده از اهداء کنندگان بهبود یافته از کرونا درمان کرد.

همچنین می‌توان پلاسمای خون را از برخی بیماران کووید – 19 به بیمارانی منتقل کرد که برای تولید آنتی‌بادی‌های ضد ویروس در بدن‌هایشان با مشکل مواجه هستند.

وزارت بهداشت بریتانیا با اشاره به تجربیات گذشته گفت آن چه که به «پلاسمای مرحله نقاهت» معروف است به عنوان درمان فعالی طی شیوع بیماری سارس در بین سال‌های 2002 تا 2004 به کار رفته بود.

وزارت بهداشت بریتانیا در ادامه گفت که همزمان با تجربه عمومی بالینی تصادفی دولت در حال تهیه طرحی عمومی برای جمع‌آوری پلاسما است تا چنانچه کارایی این روش درمان به اثبات برسد در مقیاس وسیع‌تری به مورد اجرا گذاشته شود.

بریتانیا در صدد است تا طی ماههای آوریل و مه هر هفته‌ نزدیک به 10 هزار واحد از پلاسمای خون جمع‌آوری شده را در اختیار وزارت بهداشت این کشور قرار دهد که این تعداد هر هفته برای درمان 5000 تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا کافی خواهد بود.

العربیه به نقل از رویترز نوشت؛ مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا گفت:« امیدوارم این روش درمان شاخص اصلی در جنگ‌مان علیه این بیماری باشد».