برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند

0
162

فیلم «آدم پست» از میان 16 فیلم دانشجویی گوی رقابت بخش سینه فونداسیون شصت و هفتمین جشنواره کن را برد.

بخش سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن که عباس کیارستمی داوری آن را به عهده داشت، فیلم «آدم پست» را به عنوان برنده خود معرفی کرد.

این فیلم را که هفدهمین برنده بخش سینه فونداسیون در طول سال های برگزاری اش است، آنی سیلوراستاین دانشجوی دانشگاه تگزاس در آستین ساخته است.

عباس کیارستمی به عنوان رییس گروه داوران این بخش در کنار نائومی لووسکی کارگردان و فیلمساز فرانسوی، دانیلا توماس کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوین گر برزیلی، محمت صالح هارون کارگردانی از چاد و یوآخیم تریر کارگردان بلژیکی برنده را انتخاب کرد. نام برنده در مراسمی که دیشب (پنج شنبه 22 ماه می) در تئاتر بونوئل برگزار شد اعلام شد و فیلم برنده نیز در همین محل به نمایش درآمد.

بخش سینه فونداسیون از میان 1631 فیلمی که از 457 مدرسه فیلمسازی از سراسر جهان به این بخش فرستاده شده بود، 16 فیلم را برای بخش رقابتی انتخاب کرده بود.

دومین جایزه این بخش به «اوه لوسی!» به کارگردانی آتسوکو هیرایاناگی از مدرسه هنرهای آسیا در سنگاپور رسید.

جایزه سوم نیز به «خمیر ترش» به کارگردانی فولویو ریزولو از مدرسه سنترو اسپریمنتاله ایتالیا و «تصویر بزرگتر» به کارگردانی دیزی جیکوبز از مدرسه فیلم و تلویزیون ملی بریتانیا رسید.

برنده جایزه اول علاوه بر دریافت یک جایزه 15 هزار یورویی(20 هزار دلاری) حمایت می شود تا اولین فیلم بلندش را بسازد. جایزه برنده دوم 11250 یورو و جایزه برنده سوم 7500 یورو است.

این گروه داوری همچنین به بررسی فیلم های کوتاه خواهند پرداخت تا برنده جایزه نخل طلای این بخش را انتخاب کنند. برنده این بخش جایزه خود را در مراسم رسمی کن و در تاریخ 24 ماه می دریافت خواهد کرد.

به بخش سینه فونداسیون سه فیلم از آمریکا راه یافته بودند که شامل «خون ما» ساخته مکس چان، «اتومبیل های سنگی» ساخته رینالدو مارکوس گرین و «آدم پست» ساخته آنی سیلوراستاین بود. از فرانسه «خانه خانه شیرین» ساخته یک گروه چهار نفره، «یک زندگی درخشان» ساخته مریل هارت و «پرندگان افسانه ای» ساخته لئا میسیوس در این بخش جای داشتند.

عمر الظهیری با فیلم «پیامدهای ساخت توالت عمومی در کیلومتر 375» از مصر، چی کایاکاوا با «نیاگارا» از ژاپن، اینبار هورش با «دیدار» از اسراییل، استفن ایوانچیچ با «تابستان بی ماه» از صربستان، گیورگی مور کارپاتی با «پرووانسیا» از مجارستان، هوین-جو کون با «تنفس» از کره جنوبی و «خانه آخرین سفر» ساخته هان فنگیو از سنگاپور دیگر شرکت کنندگان در بخش دانشجوی امسال بودند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، سال پیش فیلم آناهیتا قزوینی زاده با عنوان «سوزن» جایزه اول بخش سینه فونداسیون کن را برده بود، اما امسال هیچ فیلم ایرانی در این بخش جای نداشت.