برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای سبز عاشورای ۸۸

0
328

مراسم گرامیداشت یاد شهدای عاشورای سال ۸۸ برگزار شد.

همزمان با عاشورای حسینی که مصادف با هزارمین روز حصر آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد بود، خانوده های شهدای سبز یاد شهیدان عاشورای سال ۸۸ را با حضور بر مزار آنها گرامی داشتند.

این مراسم که با حضور کم سابقه مردم و همراهان سبز همراه بود، حاضران با ذکر فاتحه و روشن کردن شمع یاد این شهدا را گرامی داشتند.

امیر ارشد تاجمیر، مصطفی کریم بیگی، علی موسوی، شبنم سهرابی، شهرام فرج زاده، جهانبخش پازوکی، مهدی فرهادی راد، محمد علی راسخی نیا و شاهرخ رحمانی از جمله شهدای عاشورای بعد از انتخابات سال ۸۸ هستند.

در این مراسم، همچنین یاد دیگر شهدای جنبش سبز گرامی داشته شد.

گزارش ها حاکی از حضور چشمگیر ماموران امنیتی است که بر سر مزار برخی از شهدای سبز حضور داشته و در مواردی تذکراتی نیز به مردمی که برای ذکر فاتحه بر سر مزار شهدا حاضر شده بودند، داده می شد.

در این روز همچنین به یاد هزارمین روز حصر آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد نذری های سبز آماده شده توسط برخی از خانوده های شهدا با نیت آزادی آنها توزیع شد.

بهزاد یزدان پناه از آسیب دیدگان قطع نخاعی عاشورای سال ۸۸ نیز بر سر مزار شهدای سبز عاشورای ۸۸ حاضر شد. یزدان پناه از آسیب دیدگان قطع نخاعی عاشورای سال ۸۸ است.

روز عاشورای سال ۸۸ حوالی پل کالج مردی با جلیقه سفید در حال تیراندازی به سمت مردم بود که بهزاد یزدان پناه به همراه تعدادی دیگر از مردم به سمت وی می روند که از سمت دیگری مورد اصابت گلوله قرار می گیرد. گلوله به ستون فقرات وی اصابت می کند و بر روی زمین می افتد که با کمک مردم به بیمارستان مدائن منتقل می شود. در بیمارستان نیروهای امنیتی درصدد ربودن وی بودند که خانواده و پرسنل بیمارستان مانع از این کار می شوند، با این حال در طول یک ماه در بیمارستان تحت الحفظ بوده است. بر اثر اصابت گلوله و قطع نخاع می شود.

او سال گذشته از بیمارستان پرفسور سمیعی برای معالجه به آلمان رفت که درمان وی نتیجه ای نداشت. دو بار نیز در داخل ایران تحت عمل جراحی قرار گرفت که باز هم بی نتیجه ماند.

org-z138461667503119177ed48f147b34b871eedd09ae92919703e

در پی شکایتی که خانواده وی به مراجع قضایی داشتند، دادگاه اعلام کرده زمانی شکایت را رسیدگی می کند که شکایت از ضارب را پس بگیرید و فقط برای خسار ت مالی موضوع را دنبال کنید. که البته نه خسارت مالی پرداخت و نه ضارب معرفی شد و شکایت این خانواده آسیب دیده پس از انتخابات ۸۸ از آن سال تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

به گزارش کلمه، نام یزدان پناه را نخستین بار پروین فهیمی مادر سهراب اعرابی  اعلام کرد و از شهدا و جانبازان سبزی که تحت همین فشارها و رعب و وحشت ها، هنوز بعد از چند سال و نیم نامی از آنها به میان نیامده است، نام برد. امید عزیزی، بهزاد یزدان پناه، وحید ایرانی مقدم از جمله آنها بودند.

مقاله قبلیچه کسی مسئول است؟تاخیر یک ساله درمان، عمل جراحی حمیدرضا مرادی را پرخطر کرده است
مقاله بعدییک شهر به دنبال برآوردن آرزوی کودک‌سرطانی
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...