برگزاری مراسم نیایش دراویش گنابادی زندانی برای سلامتی حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو

0
398

هشت تن از دراویش سلسله نعمت الهی گنابادی در دوازدهمین روز از ماه محرم با برگزاری مراسم نیایشی پنج روزه که با گرفتن روزه همراه است برای بهبود وضعیت حمیدرضا مرادی که در بیمارستان شهدای تجریش بستری است دست به دعا برداشتند.

به گزارش  کلمه، حمیدرضا مرادی از مدیران سایت مجذوبان نور که به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم است به بیماری انسداد عروق مبتلاست که به گفته پزشکان، عمل جراحی ضروری وی به دلیل تعلل در درمان خطرناک است.

دراویش گنابادی زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین از روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه تا چهارشنبه ۲۹ آبان ماه که زمان عمل جراحی حمیدرضا مرادی اعلام شده، روزه خواهند بود و خواستار دعای هم وطنان برای سلامتی این زندانی بیمار شده‌اند.

سال گذشته پزشک این زندانی عقیدتی اعلام کرده بود با مراقبت‌های درمانی جلوی پیشرفت بیماری وی گرفته خواهد شد ولی تعلل در اعزام او به بیمارستان و انجام اقدامات پزشکی موجب وخامت اوضاع بیماری حمیدرضا مرادی شد به گونه‌ای که اکنون وی در آستانه یک عمل جراحی خطرناک قرار گرفته است.

چندی پیش در پی اعتراض‌ها و گفتگوهای انجام شده میان دراویش زندانی و دیگر زندانیان با مسئولان زندان اوین، معاون قضایی زندان اوین گفته بود به دستور قاضی صلواتی قاضی پرونده، اعزام دراویش به مراکز درمانی صرفا با هماهنگی اینجانب ممکن خواهد بود.

دراویش گنابادی به علت امتناع از پوشیدن لباس زندان و زدن دستبند و پابند به طور غیر رسمی از تمامی خدمات درمانی محروم شده بودند.

محرومیت از درمان موجب شد تا مصطفی دانشجو دیگر درویش زندانی که به بیماری ریوی و قلبی مبتلاست چندی قبل در اعتراض به عدم انجام امور درمانی حمیدرضا مرادی علی رغم هشدار پزشکان معالج از بخش CCU بیمارستان با رضایت خود به زندان برگشت. این امر نیز باعث وخامت وضعیت سلامتی وی شد؛ ۱۰ روز پیش در پی اعتراض‌ها و گفتگوهای انجام شده میان دروایش ژندانی و دیگر زندانیان با مسئولان زندان، به همراه حمید رضا مرادی به بیمارستان شهدای تجریش اعزام شدند.

اکنون دراویش گنابادی زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین که جمعا به ۶۰ سال حبس محکوم شده‌اند خواستار دعای همه ایرانیان برای بهبود هر چه سریع‌تر برادر ایمانی خود شده‌اند.