برگزاری دادگاه تجدیدنظر محمد مهدوی‌فر با اتهامات جدید

0
191

یک منبع مطلع گفت جلسه دادگاه تجدیدنظر محمد مهدوی‌فر، فعال مدنی کاشانی روز ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۲ در شعبه هفت دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان برگزار شده است. این منبع گفت آقای مهدوی‌فر با دستبند و پابند به دادگاه منتقل شده است.

منبع مطلع گفت دادگاه آقای مهدوی‌فر با حضور وکیلش محمد نجفی برگزار شده است. این منبع گفت در حالی که آقای مهدوی‌فر برای اتهام توهین به رهبری به دو سال زندان قطعی محکوم شده و در أصفهان زندانی است، دادگاه بار دیگر او را به همین اتهام به حبس محکوم کرده است.

منبع مطلع روز ۲۵ مهر درباره پرونده جدید آقای مهدوی‌فر گفت: «دادگاهی که در اصفهان برگزار شده مربوط به جدیدترین پرونده آقای مهدوی‌فر است که در مرحله بدوی به اتهام توهین به رهبری به سه سال زندان محکوم شده و جالب این که ایشان اکنون برای گذراندن دو سال زندان به همین اتهام و با پرونده دیگری در أصفهان محبوس هستند، چندین بار هم به اتهام نشر اکاذیب محکوم شده که به قول خودشان حسابش از دست قاضیان هم در رفته است.»

دادگاه نخست محمد مهدوی‌فر در نهم مهر ماه ۹۲ حکم ۳ سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز به اتهام توهین به رهبری را به ایشان ابلاغ کرد. منبع مطلع گفت این زندانی سیاسی به اتهام تبلیغ علیه نظام نیز به یک سال و نیم زندان محکوم شده که به دلیل قانون تعدد جرم فقط سه سال آن اجرایی است: «ایشان برای اتهام توهین به رهبری به دلیل تکرار جرم به سه سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان محکوم شدند، به اتهام تبلیغ علیه نظام هم به یک سال و نیم حبس محکوم شدند که به دلیل قانون تعدد جرائم، فقط مجازات اشد یعنی همان ۳ سال زندان و تبعید قابل اجرا است.» طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اگر متهمی با دو اتهام متفاوت محکوم شده باشد، یکی از اتهامات که مجازات بیشتری دارد قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ محمد مهدوی‌فر که در زمینه شهر نیز فعالیت دارد از ۲۴ دی ماه ۱۳۹۶ برای اجرای حکم دو ساله‌اش در زندان است. وی در همان پرونده توسط دادگاه دیگری به اتهام نشر اکاذیب به دو سال زندان دیگر نیز محکوم شد که آن دو سال هم دوازده تیر امسال تایید شد و احتمالا پس از پایان دو سال کنونی اجرا شود. منبع مطلع، فعالیت‌های مسالمت‌آمیز سیاسی و مدنی و نوشتن نامه‌های انتقادی به سران جمهوری اسلامی را مهم‌ترین دلایل بازداشت آقای مهدوی‌فر ذکر کرد و به کمپین گفت آقای مهدوی‌فر در سال ۱۳۹۳ به اتهام شعری انتقادی به نام الفبا بازداشت شد و پس از آن نوشتن نامه‌های انتقادی را شروع کرده و بارها بازداشت شده است. این فعال مدنی نامه‌هایش را در کانالی در تلگرام منتشر می‌کند.