برگزاری تجمع در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی مدارس

0
19

روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند جمعی از خانواده‌های دانش‌آموزان و معلمان در اعتراض به آن‌چه «بی‌عملی» مسئولان در جریان مسمومیت‌های زنجیره‌ای خوانده‌اند در چند شهر ایران دست به تجمع زدند.

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد در کرج جمعیت معترض در مقابل اداره آموزش و پرورش استان البرز تجمع کرده و شعارهایی نظیر «آهای آهای نشسته‌ها، مسموم بعدی از شماست» و «فریاد فریاد از این همه بی‌داد» سر داده‌اند. در این تجمع همچنین پلاکاردهایی با مضمون «تحجر طالبان، دشمن خاک ایران» و «امنیت مدارس را تامین کنید» به چشم می‌خورد.

در تجمع اعتراضی دیگر که مقابل اداره آموزش و پرورش شهر سنندج برگزار شد حاضران با شعار «مرگ بر طالبان، چه ایران چه افغان» به عاملان مسمومیت‌های اخیر اعتراض کردند. در شیراز نیز اعتراض مشابهی مقابل اداره آموزش و پرورش این استان برگزار شده و تظاهرکنندگان شعار «مرگ بر حکومت بچه‌کش» سر داده‌اند.

تجمع اصفهان نیز که در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان در خیابان هشت بهشت برگزار شد با مداخله ماموران نیمه‌کاره مانده است. بنابر گزارش‌ها نیروی پلیس جمعیت معترض را با شدت متفرق کرده‌ است. 

یورونیوز نوشت؛ در رشت نیز تجمع اعتراضی والدین در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان با مداخله نیروهای امنیتی و شلیک گاز اشک‌آور توسط یگان ویژه متفرق شده است.

همزمان در مشهد نیز خانواده‌های دانش‌آموزان و معلمان با شعار «مسئول بی‌کفایت، استعفا، استعفا» تجمع کرده‌اند.