بروس ویلیس در فیلم حماسی چینی بازی می‌کند

0
164

 در حالی که فیلمسازان آمریکایی حضورشان در جشن‌های سینمایی در پایتخت چین را گسترش می‌دهند و مخاطبانی فزاینده‌تر در میان چینی‌ها کسب می‌کنند، چینی‌ها نیز قصد دارند از همکاری آمریکایی‌ها برای افزودن بر قدرت صنعت فیلم خود و سودآوری بیشتر آن استفاده کنند. یک کنسرسیوم از فیلمسازان چینی بر این باور است که آنها با امضای یک قرارداد با بروس ویلیس برای ایفای یک نقش کلیدی در فیلمی از جنگ جهانی دوم، یک گام مهم در این راستا برداشته‌اند.

فیلم «بمباران» تولیدی حماسی با موضوع جنگ جهانی دوم است که قرار است با بازی بروس ویلیس ساخته شود.

ویلیس سه شنبه شب به مقصد شانگهای پرواز کرد تا تنها یک هفته پس از امضای این قرارداد در برنامه هشت روزه فیلمبرداری «بمباران» حضور یابد. این فیلم واکنش دراماتیک مردم چین و استقامت بیش از پنج ساله آنها را پس از این که ژاپن شهر چونگ‌کینگ را از سال ۱۹۳۸ بمباران کرد، نشان می‌دهد.

سرمایه گذاری این فیلم به طور مشترک توسط «گروه فیلم چین» و سرمایه گذاران خصوصی تامین شده و قرار است تولید آن در ماه آگوست تمام شود و تا پیش از پایان سال به نمایش درآید. برنامه‌ریزی سریع به این دلیل است که فیلم قرار است در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم به نمایش درآید. «بمباران» که با بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته می شود یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌هایی است که در چین ساخته شده است.

یانگ بوتینگ تهیه کننده این فیلم گفت گروه سازنده به دنبال ویلیس بودند تا هم مخاطبان آمریکایی و هم مردم چین را متوجه فیلم کنند. بروس ویلیس نیز بارها تکرار کرده بود که دوست دارد با صنعت فیلم چین همکاری کند. او افزود: این بازیگر می‌داند که صنعت سینمای چین چه طرفدار وسیعی در آسیا دارد و موفقیت فیلمی در چین می‌تواند در آینده فیلم‌ها موثر باشد و مثلا به ساخته شدن ادامه‌هایی بر «جان سخت» و «جی.آی.جو» کمک کند. مخاطبان چینی دومین مخاطبان سینماهای آمریکا را نیز تشکیل می‌دهند.

به گفته یانگ، فیلم حماسی فرصتی مناسب برای هر دو سوی اقیانوس آرام است. او افزود: ما فرهنگی باستان داریم و تاریخی طولانی مدت و ماجراهای فراوان داستانی و غیرداستانی. آمریکایی‌ها تاریخی کوتاه مدت، اما تکنولوژی بزرگی در صنعت فیلم دارند. به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم تا تاریخ چین را با تکنولوژی مدرن آمریکایی ادغام کنیم تا صنعت فیلم‌مان را با بالاترین کیفیت عرضه کنیم.

کارگردانی این فیلم را ژیائو فنگ برعهده دارد که فیلم «غرش خاموش» را در سال ۲۰۱۲ در ژانر جنگی ساخته بود. پیش از این در وبلاگ این کارگردان اعلام شده بود که سانگ سیونگ-هیون بازیگر کره‌ای و نیکلاس تسه بازیگر هنگ‌کنگی و لیو یو بازیگر مشهور چینی نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

داستان این فیلم درباره مبارزات مردم شهر کوچکی است که به طور مستمر با بمباران‌های هوایی ژاپنی‌ها روبه رو هستند که از آغاز جنگ تا سال ۱۹۴۳ ادامه می‌یابد. بیش از ۱۱ هزار نفر در این بمباران‌ها جان خود را از دست دادند که بیشترشان مردم غیرنظامی بودند. در حالی که چینی‌ها هواپیما داشتند، اما خلبان‌های ماهر نداشتند و به همین دلیل داوطلبان آمریکایی به آنها آموزش می دادند. ویلیس در نقش یکی از این داوطلبان بازی می‌کند.

در حالی که بازیگران چینی در فیلم‌های انگلیسی‌زبان بازی می‌کنند، بازیگران آمریکایی نیز هر روز بیشتر از پیش به بازی در فیلم‌های چینی زبان روی آورده‌اند و جان کیوزک و آدرین برودی به تازگی در فیلم جکی چان با عنوان «لبه اژدها» بازی کردند. نیکلاس کیج نیز در فیلم «مطرود» ظاهر شد و کریستین بیل در سال ۲۰۱۱ در فیلم ژانگ ییمو با عنوان «گل‌های جنگ» جلوی دوربین رفت. مایک تایسون قهرمان بوکس آمریکا نیز در ماه مارس امسال به فیلم سه بعدی «کونگ فو» پیوست که جلوه‌های کامپیوتری از بروس لی را نیز در بر می‌گرفت.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی،فیلم «جی.آی.جو: تقاص» با بازی ویلیس در سال ۲۰۱۳ در چین فروشی ۵۴ میلیون دلاری کرد و در سراسر جهان فروش ۳۷۶ میلیون دلاری در گیشه را ثبت کرد.