برندگان نوزدهمین دوره فستیوال فیلم لس‌آنجلس مشخص شدند..

0
219

اسامی برندگان نوزدهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم لس‌آنجلس، که چند سال‌ست به عنوان سکوی پرتابی برای فیلمسازان جوان، تازه کار و مستقل سینما شناخته می‌شود، طی مراسمی در باغ تابستانی رستوران چایا در مرکز شهر لس‌آنجلس مشخص شد.

به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم ویژه که نسبت به فستیوال‌های پرزرق و برق بین‌المللی مانند فستیوال کن و فستیوال ونیز از جنبه‌های خودمانی‌تری برخوردار است، دیوید انسن، مدیر هنری فستیوال به حاضران که اغلب آن‌ها را تهیه‌کنندگان، فیلمسازان، نمایندگان شرکت‌های پخش فیلم و کارکنان فستیوال تشکیل می‌دادند گفت: “هر چند این یک ضیافت کوچک اهدای جایزه است اما بیش از هر چیز ما خوشحالیم که توانسته‌ایم خانواده‌ای از فیلمسازان نوپا و مستعد را در این گردهمایی بوجود بیاوریم.”

جایزه ویژه تماشاگران فستیوال امسال که همانند ۱۹ سال گذشته محل نمایش فیلم‌های غالبا کم خرج هنری و مستقل بوده، به فیلم داستانی “درکوتاه مدت۱۲” تعلق گرفت. این فیلم به کارگردانی داستین کرتون نگاه شفقت‌آمیزی به زندگی رقت‌بار بچه‌های یک یتیم‌خانه پرآشوب در شهر سانتاکلاریتا در حومه لس آنجلس است.

فیلم “وجدا” محصول مشترک عربستان سعودی و آلمان جایزه اول تماشاگران را در رده‌بندی فیلم‌های بین‌المللی از آن خود ساخت.

جایزه تماشاگران برای بهترین مستند بلند به فیلم “آمریکایی انقلابی: چرخش تکاملی گریس لی باگز” اهدا شد.

این فیلم مبارزات دراز مدت گریس لی باگز، یک زن فعال حقوق شهروندی و اجتماعی از یک خانواده مهاجر چینی را دنبال می‌کند. گریس نوجوان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه معتبر بارنارد در دهه ۳۰میلادی با توجه به نبود مساوات و عدالت‌های اجتماعی در جوامع مختلف آمریکا، هشت دهه از زندگی خود را به بهسازی این وضعیت اختصاص داد.

در رده‌بندی بهترین موزیک ویدیو، جایزه نخست تماشاگران به “کاتاچی: شوگوتوکومارو” از ژاپن تعلق گرفت. فیلم “من و بابابزرگ، یک هلیکوپتر به بهشت” از کشور سوئد هم در رده‌بندی فیلم‌های کوتاه فستیوال برنده شد.

در بخش جوایز هیئت داوران فستیوال فیلم “مادر دوستت دارم” از کشور لیتوانی عنوان بهترین فیلم داستانی سال و جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری فستیوال را از آن خود ساخت.

 سه فیلم کوتاه در بخش مسابقات جوایز هیئت داوران را از آن خود ساختند: “اوه ویلی” در بخش انیمیشن، “واکر” در بخش داستانی کوتاه و “سنگ” در بخش مستند کوتاه.

گیتان جالی ثاپا بازیگر هندی فیلم “آی دی” جایزه بهترین بازیگر هیئت داوران را به دست آورد و جایزه بهترین مستند بلند هیئت داوران به فیلم “کد سیاه” تعلق گرفت. این فیلم به کارگردانی دکتر رایان مک گری درباره تغییرات عمده و سرنوشت‌سازی که در پذیرش بیماران در بخش اورژانس بیمارستان‌های لس‌آنجلس اتفاق افتاده، یک جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری نیز به همراه داشت.

 LA-Film-Fest-2011

مک‌گری ضمن دریافت چک خود، جایزه‌ای که یکی از شرکت‌های تلویزیون ماهواره‌ای بانی آن بود به تماشاگران گفت: “اتفاقا من حساب این ماه تلویزیونم را به شرکتی که جایزه را اهدا کرده چون پول نداشتم هنوز پرداخت نکرده‌ام.”

کارگردان مستند “کد سیاه” در ادامه سخنان خود به شوخی به تماشاگران گفت: “من پیش از آنکه به مدرسه پزشکی بروم، آرزو داشتم بتوانم فیلمساز باشم. این برای من افتخار بزرگیه که در مقابل شما دست اندرکاران سینما با عنوان فیلمساز خوانده بشوم.”

اعضای هیئت داوری فستیوال

داوری بخش فیلم‌های بلند داستانی فستیوال امسال فیلم لس‌آنجلس برعهده سه فیلمساز، جینا کوان تهیه کننده برنده جایزه “اسپیریت” (فیلم‌های مستقل) برای فیلم “من و تو و همه کسانی دیگری که می‌شناسیم”، شاون بیکر، کارگردان برنده جایزه فیلم‌های مستقل شاهزاده برادوی و “استارلت” و بازیگر و تهیه‌کننده هری لنیکز که فیلم‌های “تایتوس”، “مردی از فولاد” و سریال تلویزیونی تازه‌ای به نام “لیست سیاه” را برای ان‌بی‌سی ساخته است.

در بخش رقابت‌ها در رشته مستندسازی، هیئت داوران عبارت بودند از: کلی توییل، کارگردان برنده جایزه فیلم‌های “خیالبافی”، کینگ از خانواده کونگ‌ها و برای یک مشت ۲۵ سنتی – لسلی چیلکات، تهیه کننده برنده جایزه مستندهای “در انتظار سوپرمن” و “حقیقت آزاردهنده”، کارینا چوکانو نویسنده بخش فرهنگی روزنامه نیویورک‌تایمز و منتقد پیشین فیلم و تلویزیون آمریکا.

فهرست کامل برندگان فستیوال

– بهترین فیلم داستانی بلند در بخش رقابت‌های بین‌المللی (جایزه هیئت داوری) “مادر دوستت دارم” به کارگردان جنیس نوردز، محصول لیتوانی

– بهترین فیلم مستند بلند “کد سیاه” به کارگردانی و تهیه کنندگی رایان مک گری

– جیتان جالی ثاپا، بهترین بازیگر یک فیلم بلند داستانی برای فیلم “آی دی”

– “کوتاه مدت ۱۲” بهترین فیلم داستانی (گزینش تماشاگران) به کارگردانی دستین دانیل کرتون

– جایزه بهترین مستند بلند (گزینش تماشاگران) فیلم “انقلابی آمریکایی:چرخش تکاملی گریس لی باگز” به کارگردانی گریس‌لی

– جایزه بهترین فیلم بین‌المللی (گزینش تماشاگران) “واجدا” به کارگردانی حیفا المنصور

– برای بهترین فیلم داستانی کوتاه “واکر” جایزه ویژه “اداره فیلم هونولولو” به کارگردانی سایی مینگ لیانگ

– جایزه ویژه “اداره فیلم هونولولو” برای بهترین مستند کوتاه به “سنگ” به کارگردانی کوین جروم اورسون

– جایزه ویژه “اداره فیلم هونولولو” در بخش‌های انیمیشن یا فیلم‌های کوتاه تجربی به “اوه ویلی” به کارگردانی اما دی سوئیف و مارک جیمز روئلز

– جایزه تماشاگران فستیوال برای بهترین فیلم‌های کوتاه به “پدربزرگ ، من و یک هلیکوپتر به بهشت” به کارگردانی آسا بلانک و جان پالمگرن

– جایزه بهترین موزیک ویدیو تماشاگران “کاتاچی” به کارگردانی کیجیک/آدامسکی