برنده نوبل ادبیات امتیاز کتابش را برای ساخت فیلم می‌فروشد..

0
205

مو یان، نویسنده چینی برنده جایزه ادبی نوبل، امتیاز کتابش را برای ساخت فیلم و مجموعه تلویزیونی می‌فروشد.

به گزارش  مهر به نقل از ‌هالیوود ریپورتر، یک تهیه کننده چینی حق ساخت فیلمی با اقتباس از رمان کوتاه «نقشه گنج» مو یان را خرید.

این فیلم اولین فیلم این نویسنده خواهد بود که پس از دریافت جایزه ادبی نوبل در سال 2012 راهی پرده بزرگ سینما می‌شود.

در 10 سال اخیر این اولین باری خواهد بود که مو یان امتیاز ساخت فیلمی با اقتباس از یک اثر ادبی خود را می‌فروشد.

یو رن تهیه کننده چینی که این امتیاز را خریده است، گفت: قصد دارد تا برای ساخت این فیلم حداقل 100 میلون یوان (معادل 16.3 میلیون دلار) سرمایه گذاری کند.

این تهیه کننده چینی گفت: در حال صحبت با یک کمپانی جلوه‌های ویژه از ‌هالیوود است و قصد دارد تا با شماری از بازیگران درجه یک سینمای چین، این فیلم را بسازد. به گفته وی فیلمبرداری این فیلم تا یپش از پایان امسال انجام می‌شود.

«نقشه گنج» اولین اثر مو یان است که پس از ساخت «ذرت سرخ» که ژانگ ییمو آن را در سال 2003 کارگردانی کرد، راهی سینما می‌شود. فیلم «ذرت سرخ» موفق شد تا در آن سال جایزه خرس طلای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را کسب کند و در عین حال موجب شهرت کارگردان چینی در صحنه بین‌المللی شود و نسلی از کارگردان‌های چینی را شکل دهد که در کشور از آنها به عنوان نسل پنجم کارگردانان سینمای چین یاد می‌شود.

هفته پیش مو یان با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن با ژاگ ژیائولونگ شرکت کرد و اعلام کرد که امتیاز ساخت یک اقتباس تلویزیونی از رمان «ذرت سرخ» را برای پخش از شبکه تلویزیون ماهواره ای شاندونگ فروخته است.

این نویسنده مشهور یادآور شد که از سال 2008 در تلاش بوده تا اقتباسی تلویزیونی از «ذرت سرخ» انجام شود و او به دنبال تهیه کننده‌ای برای این کار بوده است.

اقتباس ژانگ ییمو از «ذرت سرخ» به یکی از فیلم‌های مطرح و تاثیرگذار در عرصه بین المللی بدل شد و به گفته مو یان به همین دلیل بسیاری از سازندگان درام‌های تلویزیونی از رفتن به سراغ آن خودداری کرده اند.

او افزود ساخت یک نسخه تلویزیونی از این اثر کار راحتی نیست و او با یک دهه انتظار اکنون می‌تواند ساخته شدن آن برای تلویزیون را ببیند.