برنده اسکار به دنبال قهرمانی شطرنج

0
219

دیوید اویلوو و لوپیتا نیونگ‌او در حال مذاکره برای پیوستن به بازیگران فیلم جدید کمپانی دیسنی با عنوان «ملکه کاتیو» هستند.

داستان این فیلم متمرکز بر دختر جوانی از محله فقیرنشین اوگاندا است که با کمک مربی‌اش به نابغه‌ای در عرصه شطرنج بدل می شود.

این فیلم که کارگردانی آن برعهده میرا نایر است، بر مبنای فیلمنامه ای از ویلیام ولر که نوشتن فیلمنامه فیلم قبلی نایز یعنی «بنیادگرای بی‌میل» را برعهده داشت، ساخته می شود.

داستان این فیلم بر مبنای مقاله‌ای از مجله «ای‌اس‌پی‌ان» شکل گرفته که در گزارشی با عنوان «ملکه کاتیو: داستان زندگی، شطرنج و رویاهای یک دختر فوق‌العاده برای تبدیل شدن به استاد بزرگ» مطرح شده بود. این گزارش را تیم کروترز نوشته بود.

اویلوو که در این فصل توجه حلقه منتقدان را برای بازی در نقش مارتین لوترکینگ در فیلم «سلما» به خود جلب کرده در این فیلم در نقش مربی شطرنج به نام رابرت کاتنده ظاهر می‌شود و نیونگ‌او که سال پیش اسکار نقش مکمل را برد نیز در نقش مادر این دختر به نام هریت موتسی بازی می‌کند.

این دو بازیگر قرار است به اتفاق در فیلم دیگری نیز بازی کنند. این فیلم «آمریکانا» نام دارد که قرار است با اقتباس از رمانی نوشته چیماماندا نگوزی آدیچی ساخته شود. این رمان موفق درباره مهاجران جوان نیجریایی است.

اویلوو که برای بازی در نقش لوترکینگ در میان نامزدهای گلدن گلوب جای دارد که همین هفته برندگانش را معرفی می کند، به تازگی در فیلم‌های «یک سال پر خشونت» و «بین ستاره‌ای» نیز دیده شده است.

نیونگ‌او نیز پس از این که اسکار سال پیش را برای بازی در «12 سال بردگی» برد، در هالیوود به شدت مورد توجه واقع شد. او در «جنگ ستارگان: قسمت هفتم» نیز بازی کرد و صداپیشه یکی از نقش‌های «کتاب جنگل» دیسنی نیز شده است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،  میرا نایر کارگردان 57 ساله هندی، پیش از این با فیلم هایی چون «آملیا» در سال 2009 و «ونتی فیر» در سال 2004 و «عروسی موسمی» در سال 2001 تحسین شد. او برای «سلام بمبئی» در سال 1988 دوربین طلایی جشنواره کن را دریافت کرد.

دیوید اویلو (به انگلیسی: David Oyelowo) (زاده ۱ آوریل ۱۹۷۶) بازیگر انگلیسی است.از فیلم‌های معروف او می‌توان به فیلم های ظهور سیاره میمون‌ها و جک ریچر اشاره کرد.