بررسی فعالیت‌های خرابکارانه سپاه در خاورمیانه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

0
140

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۱۱ آذر، در نشستی فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب ایران در منطقه را تحت بررسی قرار خواهد داد.

بنا بر اعلام “اد رویس” رئیس این کمیته، در این نشست که از ساعت ۱۰ صبح به وقت واشنگتن آغاز خواهد شد، فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده سپاه و تاثیر آن در افزایش تنش در منطقه بررسی خواهد شد.

رئیس جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، در اطلاعیه‌ای در همین زمینه نوشت “دولت (باراک) اوباما بر سر این موضوع که با توافق هسته‌ای ایران کشوری مسئولیت‌پذیر خواهد شد، قمار کرده است.”

به گفته اد رویس، حکومت ایران “محکم‌تر از همیشه، به صدور خشونت و وحشت در سوریه، یمن و غیره ادامه می‌دهد. حمایت ایران از رژیم بشار اسد در سوریه موجب تقویت داعش شده است.”

وی در ادامه تاکید کرد، با لغو تحریم‌ها در آینده نزدیک، حکومت ایران به ده ها میلیارد دلار دست خواهد یافت و این پول ها به دست مردم عادی نخواهد رسید، بلکه صرف تقویت سپاه پاسداران خواهد شد.

به گزارش صدای آمریکا؛ اد رویس و دیگر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان و سنا با این استدلال که حکومت ایران قابل اعتماد نیست، از ابتدا با توافق جامع هسته‌ای قدرت‌های جهانی، از جمله ایالات متحده با ایران مخالف بودند.