برد پیت پروژه «دکتر کیو» را با دیزنی کلید زد

0
138

برد پیت با همکاری استودیوی دیزنی فیلم یک دکتر مهاجر را با عنوان «دکتر کیو» جلوی دوربین می‌برد.

 دیزنی با همکاری کمپانی «پلن بی» متعلق به برد پیت قصد دارد پروژه «دکتر کیو» را راه بیندازد. این پروژه سینمایی بر مبنای زندگی واقعی مهاجری غیرقانونی ساخته می‌شود که به رییس بخش جراحی مغز بیمارستان جانز هاپکینز بدل ‌شده است.

مت لوپز برای نوشتن فیلمنامه این فیلم انتخاب شده تا زندگی آلفردو کوینونس اینوخوسا را در قالب تصویری نگارش کند. وی پیش از این از نویسندگان سریال «اتاق خبر» شبکه اچ‌بی‌او و «مک براید افسانه جورجیا» بود.

کمپانی «پلن بی» که متعلق به برد پیت و دو شریکش است پس از شنیدن موفقیت‌های این پزشک از رادیو، از سال ۲۰۰۷ به این پروژه علاقه‌مند شد.

این پزشک مکزیکی که به عنوان «دکتر کیو» مشهور شده، اواخر دهه ۱۹۸۰ و درحالی که  ۱۹ سال داشت وارد آمریکا شد و به عنوان کارگر در مزارع کالیفرنیا مشغول کار شد. او تحصیلاتش را در کالج سن خواکین شروع کرد و بعد مدارج بالاتر را در برکلی پشت سر گذاشت و سپس در رشته پزشکی مدرکش را از هاروارد دریافت کرد و شهروند آمریکا شد. وی اکنون استاد جراحی مغز و اعصاب بیمارستان جانز هاپکینز است و ریاست بخش جراحی تومور مغز را در این مرکز بر عهده دارد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، برد پیت و کمپانی «پلن بی» دو سال پیش جایزه اسکار بهترین فیلم را برای «۱۲ سال بردگی» دریافت کردند و امسال برای «کسری بزرگ» نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.