برد ایران با تماشگران ویژه جمهوری اسلامی

0
48

دو تیم ملی ایران و اروگوئه از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در اتریش در حالی به مصاف هم رفتند که وضعیت حضور تماشاگران در این بازی همچنان در هاله‌ای از ابهام بود. گویا نفوذ دولت جمهوری اسلامی در اتریش باعث شد که تماشگرانی اندک که مشخص بود آنها وابستگان و نفوذی ها جمهوری اسلامی مستقر در اتریش هستند که مجوز حضور در این ورزشگاه را گرفتند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

این در حالی بود که در روزهای گذشته خبرگزاری‌ها اعلام کردند که این بازی پشت در‌های بسته و بدون حضور تماشاچی برگزاری می‌شود. رسانه‌های اروگوئه این تصمیم را ناشی از درخواست(البته با نفوذ و فشار سیاسی) جمهوری اسلامی دانستند و نسبت به آن اعتراضاتی داشتند.

برای نمونه سایت ال‌پائیس در این زمینه نوشت: درخواست‌هایی از طرفداران فوتبال در اروگوئه داشتیم که بلیت این بازی را بخرند و بتوانند تیم ما را همراهی کنند و ما نیز تا حد توان هر چقدر که بتوانیم به این هواداران کمک می‌کنیم. حیف است که ما نتوانیم در این بازی تماشاگران را داشته باشیم. بازی می‌توانست با حضور تماشاگران، بهتر و جذاب‌تر باشد.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی که روز گذشته درباره علت این وضعیت منتشر کرد گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص ارتباط آن با وضعیت کنونی ایران و اعتراضات مردمی در کل ایران در حال انجام است مطرح شد. ایسنا در گزارش دیروز خود نوشت: «همچنین خبرگزاری لادیارا اروگوئه در این باره نوشت: این تصمیم (نفوذ و فشار دولت جمهوری اسلامی برای ترس از اعتراضات در استادیوم)توسط مقامات اتریش گرفته شده است. این بازی در پی اتفاقات اخیر ایران پشت در‌های بسته برگزار می‌شود.» اما با تماشاگران گلچین شده دولت جمهوری اسلامی برگزار شد.

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند، شامگاه امروز جمعه (اول مهر) در نخستین دیدار تدارکاتی خود که در اردوی اتریش برگزار شد به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت که این دیدار با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید. مهدی طارمی در دقیقه ۷۹ برای ایران گل زد.

در این دیدار که در ورزشگاه «ان وی» شهر سنت پولتن برگزار شد تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند (۶۳ امیر عابدزاده)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، سید ابوالفضل جلالی(۶۹ احمد نورالهی)، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس(۸۵ وحید امیری)، علیرضا جهانبخش(۶۹ مهدی طارمی)، مهدی ترابی(۶۹ علی قلی زاده) و سردار آزمون(۶۹  کریم انصاریفرد) به میدان رفت.