بردلی کوپر جایزه سینماتک را می‌گیرد

0
287

جایزه سینماتک آمریکایی برای تجلیل از بردلی کوپر به وی اهدا می‌شود.

 بردلی کوپر سی‌ و دومین جایزه سینماتک آمریکایی را در جشنی که ۲۹ نوامبر در بورلی هیلتون برگزار می‌شود دریافت خواهد کرد. سینماتک آمریکایی دیروز با اعلام این خبر افزود دست‌اندرکاران هالیوود برای یک عمر دستاورد این بازیگر در عرصه سینما با این جایزه از وی تجلیل می‌کنند.

این بازیگر تاکنون سه بار نامزدی اسکار را برای بازی در فیلم‌های «دفترچه امیدبخش» در سال ۲۰۱۲، «کلاهبرداری آمریکایی» در سال ۲۰۱۳ و «تک تیرانداز آمریکایی» در سال ۲۰۱۴ کسب کرده است.

رییس سینماتک آمریکایی از بردلی کوپر به عنوان یک بازیگر سینمای روزگار مدرن با  کیفیتی معادل روزگار عصر طلایی هالیوود یاد کرد؛ مردی پیشتاز با استعدادهای درخشان برای بازیگری در نقش‌های شخصیت محور.

کوپر این جایزه را اندکی پس از اکران اولین فیلمی که کارگردانی کرده خواهد گرفت. «یک ستاره متولد شده است» نخستین فیلمی است که وی ساخته و ۵ اکتبر راهی سینماها می‌شود. این فیلم با بازی کوپر و لیدی گاگا در نقش نوازندگان موسیقی به مساله سن و اعتیاد به الکل می‌پردازد. این فیلم به تازگی در جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۸ به نمایش درآمد.

کوپر بازیگر فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هم هست که از روز جمعه در آمریکا راهی سینماها شد. وی در این فیلم کمپانی مارول در نقش راکت ظاهر شده است.

سال پیش ایمی آدامز این جایزه معتبر سینمایی را دریافت کرده بود.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سی و دومین جایزه سینماتک آمریکایی دیگر مشارکت کنندگان این دوره را به زودی معرفی می‌کند.