برخی از کمونیست‌های وطنی در آرزوی برپایی سیاره میمون‌ها هستند؛ نوشتاری از فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعات و امنیت

0
405

شاید تعجب کنید که چرا چنین تیتری برای این مقاله برگزیده‌ام، قصدم به‌هیچ‌وجه توهین به شخص یا گروهی نیست بلکه زدن تلنگری ! به برخی از کمونیست‌های وطنی است که در دوران گسترش ویروس کرونا، فرضیه بافی های غیرعقلانی می‌کنند و خود نمی‌دانند که آرزوی چه فرجامی در سردارند؟

حتماً خوانندگان گرامی فیلم سیاره میمون‌ها که در سال 1968 میلادی به روی پرده‌های سینماها آمد را دیده‌اند و دستکم درباره آن شنیده‌اند، چند سال بعد هم فیلم دیگری با عنوان بازگشت سیاره میمون‌ها نیز بر پرده‌ها نمایش داده شد.

امروز هنگام رفتن به سرکار از رادیوی فرانسه خبری شنیدم که در تایلند نوعی از میمون‌ها که ماکاکا (Macaca) نامیده می‌شوند از فرصت قرنطینه در مدت پاندمی کرونا ویروس استفاده کرده و کنترل برخی شهرها را به دست گرفته‌اند.

ساکنین شهرها یعنی آدم‌ها می‌گویند که آن‌ها به‌نوعی در قفس زندگی می‌کنند و میمون‌ها آزاد می‌چرخند.

در شهر 27 هزارنفری لپبوری، پایتخت سابق خمرها در 150 کیلومتری شمال بانکوک، شش هزار میمون ماکاکا کنترل شهر را به دست گرفته‌اند به‌طوری‌که نیروهای پلیس وارد عمل شده‌اند تا شهر را از دست میمون‌های ماکاکا خارج سازند.

مردم می‌گویند دعوا میان گروه‌های رقیب میمون، بخش‌هایی از شهر را ویران و به زباله‌دانی تبدیل کرده است. بوی نامطبوع فضولات میمون‌ها در سراسر شهر به مشام پراکنده‌شده و خطر بیماری‌های فراگیر را افزایش داده است.

حضور و مزاحمت میمون‌ها باعث تعطیل شدن برخی از کسب‌وکارها شده است، مردم به‌ناچار مغازه‌های خود را بسته‌اند. میمون‌های اغلب ساختمان‌ها را به تصرف خود درآورده‌اند و حتی سینمای قدیمی شهر را به گورستان اجساد خود تبدیل کرده‌اند.

و اما حرف اصلی من درباره این مطلب این است که از آغاز شیوع کرونا ویروس و پیامدهای ناگوار آن برای همه مردم جهان ! برخی از کمونیست‌های وطنی که پنداری دیوار برلین مستقیماً بر سر آنان خراب‌شده است و هنوز از جراحات شکست کمونیست شوروی و اقمارش قد راست نکرده‌اند در هر گوشه و کنار به دنبال دستاویزی هستند تا از فروپاشی عن‌قریب آمریکا و اروپا سخن بگویند و در مورد پیروزی قریب‌الوقوع چین، روسیه، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی و درنهایت جمهوری اسلامی ! پیش‌بینی‌های غیرعقلانی انجام می‌دهند.

خُب از این کمونیست‌های وطنی باید پرسید که در صورت فروپاشی آمریکا و اروپا، چه قدرت‌هایی جایگزین آنان خواهند شد؟ چین؟ روسیه؟ کره شمالی؟ جمهوری اسلامی؟ و آن چند کشور فلاکت‌زده دیگر؟ آیا فکر نمی‌کنید همین حکایت تخیلی سیاره میمون‌ها و بازگشت آن خواهد بود؟

خدمت این هم‌وطنیان متوهم ! عرض می‌کنم که این پیش‌بینی‌های شمارا می‌توان به‌عنوان آرزو مطرح کرد ولی یک ضرب‌المثل روسی می‌گوید؛ تا زمانی که آدم چاق بخواهد لاغر شود، آدم لاغر مرده است.

تا زمانی که آمریکا و اروپای سرمایه‌داری بخواهند ازنظر اقتصادی لاغر و ضعیف شده و سقوط کنند، روسیه و چند کشورک ! فلک‌زده کمونیست به خاک سیاه نشسته‌اند و حتی چین باقدرت اقتصادی بزرگ خود به دلیل داشتن جمعیت زیاد و بقول معروف نان‌خور بیشتر، زودتر از آمریکا و اروپا از پای درخواهد آمد.