برترین‌های سال از نگاه انجمن منتقدین فیلم نیویورک

0
291

فیلم «لالا لند» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جوایز سالانه حلقه منتقدین نیویورک شد.

 با فرار رسیدن روزهای اوج فصل جوایز سینمایی، تشکل‌های هالیوود اقدام به معرفی برترین‌های سال در شاخه‌های گوناگون می‌کنند و پس از هیئت ملی نقد آمریکا این بار نوبت به حلقه منتقدین نیویورک رسید تا برترین‌های سینمای سال 2016 را انتخاب کنند.

در هشتادودومین دوره جوایز سالانه حلقه منتقدین نیویورککه شب گذشته (اول دسامبر) برگزیدگان خود را معرفی کر، فیلم موزیکال «لالا لند» به کارگردانی «دمین شزل» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سال شد و «بری جنکینز» برای ساخت فیلم «مهتاب» به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد.

در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و زن نیز به ترتیب «کیسی افلک» برای فیلم «منچستر کنار دریا» و «ایزابل هوپر» برای فیلم «او» به عنوان برندگان نهایی انتخاب شدند.

«میشله ویلیامز» برای بازی در دو فیلم «منچستر کنار دریا» و «زن خاص» بهترین بازیگر نقش مکمل زن نام گرفت و در شاخه نقش مکمل مرد نیز «ماهرشالا علی» برای بازی در فیلم «مهتاب» برگزیده شد.

اما در سایر بخش‌های جوایز حلقه مننقدین نیویورک، «کنت لونرگان» برای فیلم «منچسر کنار دریا» برگزیده شاخه بهترین فیلمنامه شد و جایزه بهترین فیلمبرداری نیز «جمیز لاکستون» برای فیلم «مهتاب» رسید.

«تونی اردمن» ساخه «ماردن اده» نماینده سینمای آلمان در جوایز اسکار 2017 عنوان بهترین فیلم خارجی سال از نگاه حلقه منتقدین سینمایی نیویورک را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلم اول یک کارگردان به صورت مشترک به دو فیلم «لبه هفده» و «کریشا» و جایزه بهترین مستند سال نیز به «اُ.جی: ساخت آمریکا» تعلق گرفت.

دو فیلم «منچستر کنار دریا» به کارگردانی «کنت لونرگان» و «مهتاب» که با عنوان «نور ماه» نیز شناخته می‌شود به کارگردانی «بری جنکینز» بیشترین جوایز را از حلقه منقدین نیویورک دریافت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،حلقه منتقدین فیلم نیویورک از سال 1935 با حضور کارشناسانی از روزنامه‌ها و مجله‌های نیویورک آغار به کار کرد. جوایز انجمن منتقدین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی از مهمترین همتایان جایزه اسکار محسوب می‌شود که تنها از شش سال قدمت کمتر برخوردار است، سال گذشته فیلم «کارول» ساخته «تاد هینس» برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی از این رویداد سینمایی شد.

Rolling Stone