برایان هوک هند و اروپائیان را از پیامدهای نقض تحریم خرید نفت جمهوری اسلامی، آگاه می‌کند

0
265

برایان هوک، رئیس گروه اقدام جمهوری اسلامی در وزارت خارجه آمریکا، در سفر دوره ای به هندوستان و چند کشور اروپایی تلاش دارد که متحدان و دوستان آمریکا را با جزئیات مجازات خرید نفت از جمهوری اسلامی پس از تکمیل تحریم‌ها، مطلع کند.

دهلی نو، یکی از خریداران عمده نفت خام از جمهوری اسلامی، عضو اوپک است.

هند بعد از چین بزرگترین خریدار نفت خام آسیایی از جمهوری اسلامی است و دولت آمریکا در نظر دارد، هند و دیگر کشورها را به قطع کامل سفارش نفت از جمهوری اسلامی قانع کند.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این باره گفت که واشنگتن بر اجرای سیاست به صفر رساندن نفت خام جمهوری اسلامی پس از اعمال تحریم‌ها از نیمه آبان، تاکید دارد.

او گفت: «همانگونه که پرزیدنت گفت، او مساله را به مقامات هند گوشزد خواهد کرد. او درباره اعمال تحریم بر هند در صورتی که آنها به خرید نفت از جمهوری اسلامی ادامه دهند، نیز گفت که هندی‌ها متوجه خواهند شد که خرید نفت از جمهوری اسلامی، از دیدگاه آمریکا، به اعمال مجدد تحریم‌های ما علیه ایران کمک نخواهد کرد و آمریکا دقیقا این مساله را پیگیری می‌کند.»

برپایه گزارش های جدید، هند قصد دارد که خرید نفت جمهوری اسلامی را به تدریج کاهش دهد. این امر در ماه‌های گذشته در واردات نفت این کشور از جمهوری اسلامی دیده شده است.

دور دوم تحریم‌های آمریکا شامل اعمال تحریم بر بانک مرکزی جمهوری اسلامی است. این امر همچنین شامل قطع دسترسی جمهوری اسلامی به جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، یا همان سویفت، است.

به گزارش صدای آمریکا؛ با نزدیک شدن اعمال دور جدید تحریمها، ارزش ریال به شدت در برابر ارزهای بین المللی سقوط کرده است.