برایان هوک: هر فرد و کشوری تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی را نقض کند، مجازات می‌شود

0
218

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی گفت: تحریم اخیر آمریکا علیه متخلفان چین نشان می‌دهد هرگونه متخلفی تحت تعقیب قرار می‌گیرد و کشورها باید دست از تجارت با جمهوری اسلامی بردارند.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی روز پنجشنبه چهارم مهر ماه در یک کنفرانسی خبری در مرکز رسانه های خارجی آمریکا در شهر نیویورک گفت: تحریم نفتی ما سالانه ۵۰ میلیارد دلار از جمهوری اسلام گرفته و ما به این کار ادامه می‌دهیم.

او با اشاره به فرمان پرزیدنت ترامپ برای محدود یا ممنوع کردن ورود مقامات سرشناس و خانواده‌های آن‌ها به آمریکا گفت: دیگر نمی‌توانند و بیایند و در حالی از آزادی‌های جامعه آمریکایی بهره‌مند شوند که مردم به دلیل سوءمدیریت مقامات جمهوری اسلامی، زجر می‌کشند.

آقای هوک افزود: مایک پمپئو و پرزیدنت ترامپ مصمم هستند که در کنار مردم ایران بایستند و این اقدام به خاطر مردم ایران صورت می‌گیرد.

برایان هوک در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا در مورد استثناهای این فرمان گفت: این قانون عطف به ماسبق نشده و از این به بعد اجرا می‌شود.

او در پاسخ به دیگر پرسش این خبرنگار در مورد موضع‌گیری در خصوص استفاده جمهوری اسلامی از نوعی جدید از سانتریفوژ طبق خبری که آژانس منتشر کرده گفت: ما دیگر عضو برجام نیستیم و آن کشورهایی که هنوز به آن متعهد هستند باید واکنش نشان دهد.

برایان هوک در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای فعلی برجام موضع خود را تغییر می‌دهند یا نه گفت: بیانیه اخیر سه کشور اروپایی نشان داد موضع خود را تغییر داده‌ و در آن از جمهوری اسلامی خواستند مذاکره را بپذیرد، به نگرانی‌ها در مورد منطقه و همچنین برنامه موشکی خود پاسخ دهد.

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای هوک افزود: واقعیت این است که توافق اتمی جمهوری اسلامی به قیمت گسترش موشکی ایران تمام شد و موانع پیش رو را برداشت. یک سال دیگر ممنوعیت فروش تسلیحاتی به ایران هم برداشته می‌شود که این هم یکی از کاستی‌های بزرگ توافق اتمی است.