برایان هوک در کمیته سنا آمریکا: جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته، تنها تحت فشار حاضر به گفتگو شده است

0
241

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی می‌گوید تجربه چهاردهه گذشته نشان می‌دهد که رژیم جمهوری اسلامی تنها تحت فشار حاضر به گفتگواست.

برایان هوک روز چهارشنبه ۲۴ مهر ماه در جلسه‌ کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا درباره جمهوری اسلامی شرکت کرد و گفت: ما کارزار فشار حداکثری بی‌سابقه را بر جمهوری اسلامی اعمال کرده‌ایم تا هم بتوانیم مانع اجرای سیاست خارجی رژیم ایران شویم و هم بتوانیم انگیزه ایران برای مذاکره را افزایش دهیم.

او افزود: تجربه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی نشان می‌دهد یا زیر تهدید نظامی یا زیر انزوای دیپلماتیک جواب می‌دهند و ما هم چارچوب سیاستمان را بر همین اساس گذاشتیم.

آقای هوک گفت: ایران باید تهدید‌هایی که برای صلح منطقه دارد، برنامه موشکی و گروگان‌گیری‌اش را پایان دهد. جمهوری اسلامی باید گروگان‌های آمریکایی از جمله سیامک نمازی و باب لوینسون و دیگران که در ایران زندانی هستند را آزاد کند.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی یا می‌تواند مثل یک کشور عادی رفتار کند و یا به دنبال ایدئولوژی‌هایش باشد. سیاست ما این است: ما دنبال برخورد نظامی با ایران نیستیم، با کمپین فشار حداکثری هزینه رفتار جمهوری اسلامی را بالا می‌بریم تا رفتارش عوض شود. جمهوری اسلامی به جای پاسخ به دیپلماسی، ناامنی و حمله‌هایش را بالا برده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای هوک افزود: حمله به تاسیسات عربستان سعودی، پیام واضح جمهوری اسلامی به جهان است که اگر اجازه ندهید، ترور خود را ادامه دهیم، به همین کارها و از آن‌ بدتر، ادامه می‌دهیم.