برایان هوک در واکنش به سخنان روحانی: این نمونه‌ای خوب از شهرت رژیم در دروغگویی و پروپاگاندا است

0
235

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی در واکنش به مصاحبه حسن روحانی با فاکس‌نیوز که مدعی شده بود «اسرائیل حامی داعش است» گفت: «این نمونه‌ای خوب از شهرت رژیم در دروغگویی و پروپاگاندا است.»

برایان هوک شامگاه سه‌شنبه دوم مهر ماه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز و در پاسخ به گفته‌های حسن روحانی که «کشوری که می‌خواهد بمب اتمی بسازد، با آژانس همکاری نمی‌کند» گفت: «نه، [چنین ادعایی] حقیقت ندارد. [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] در سال ۲۰۰۶ پرونده برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را، به این دلیل که نمی‌توانست ماهیت صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های آن‌ها را تایید کند، به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داد.»

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی افزود اسرائیل یک سال پیش در عملیاتی در تهران نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم اسناد مرتبط با فعالیت اتمی جمهوری اسلامی و بایگانی مربوط به چگونگی ساخت بمب اتمی را کشف کرد.

برایان هوک همچنین در واکنش به روحانی که گفته بود جمهوری اسلامی صلح می‌آورد ولی هرجا آمریکا و اسرائیل می‌روند، جنگ به همراه دارد، گفت: «او [روحانی] مردی عمیقا یهودستیز است. این رژیم در ۴۰ سال گذشته در راستای از بین بردن اسرائیل فعالیت کرده است. ما سیاست‌هایی را به اجرا گذاشته‌ایم که کار جمهوری اسلامی در تامین مالی نیروهای نیابتی‌اش مانند حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی فلسطینی را دشوار می‌کند.»

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای هوک افزود: «ما دیپلماسی را در دستور کار با جمهوری اسلامی قرار داده‌ایم. ولی رژیم جمهوری اسلامی دیپلماسی را نه با دیپلماسی، که با قدرت نظامی، پاسخ داده است. از این رو، ما درهای دیپلماسی را باز نگه می‌داریم ولی کارزار فشار حداکثری ما جواب داده است و ادامه خواهد یافت.»