برایان هوک: خواستار تحریم برنامه موشکی جمهوری اسلامی توسط اتحادیه اروپا هستیم

0
246

نماینده ویژه ایالات متحده در امور جمهوری اسلامی می گوید انتظار دارد اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی را به خاطر آزمایش های موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای تحریم کند.

برایان هوک که روز دوشنبه به همراه مایک پمپئو آمریکا را به مقصد بروکسل برای شرکت در اجلاس ناتو ترک کرد، در هواپیما در گفتگو با خبرنگاران، ادعای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اهداف دفاعی آزمایش موشکی جمهوری اسلامی را رد کرد.

رئیس گروه اقدام جمهوری اسلامی در این باره گفت تداوم برنامه ها و آزمایش های موشکی جمهوری اسلامی تهدیدی برای منطقه خاورمیانه و نقض مصوبات شورای امنیت است.

آقای هوک با اشاره به نشست هفته پیش خود در واشنگتن که بخشی از تسلیحات ارسالی جمهوری اسلامی برای گروه های تروریستی و شورشی در منطقه را نمایش داد، گفت اگر جمهوری اسلامی برای دفاع خود آزمایش موشکی می کند، آیا این موشک های قاچاق به حوثی ها در یمن هم برای دفاع است؟ آیا تلاش برای حمله تروریستی در پاریس و فرانسه برای دفاع بود؟ آیا قاچاق هروئین از طریق ایتالیا دفاعی است؟

وی در بخش دیگر سخنان خود خبر داد که مذاکرات آمریکا با قدرت های اروپایی در مورد فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است.

آقای هوک در پاسخ به خبرنگاری که سئوال کرد: خواسته شما از اروپا چیست، گفت ما امیدواریم که اتحادیه اروپا به سمت تحریم برنامه موشکی جمهوری اسلامی قدم بردارد.

به گزارش صدای آمریکا؛ وی همچنین با اشاره به مذاکرات خود در اروپا گفت: هدف این مذاکرات مجازات شرکت‌ها و افراد فعال در برنامه های موشکی جمهوری اسلامی است.