برایان دی‌پالما از ماجرای هاروی واینستین فیلم ترسناک می‌سازد

0
299

بعد از گذشت بیش از چهار دهه، یکی از اساتید ژانر وحشت به این ژانر بازگشته و می‌خواهد ماجرایی بحث‌برانگیز را فیلم کند.

 وقتی برایان دی‌پالما فیلم «کری» را در سال ۱۹۷۶ کارگردانی کرد تبدیل به یکی از چهره‌های اصلی ژانر فیلم وحشت شد. حالا و بیش از ۴۰ سال از ساخت آن فیلم، او می‌گوید قصد دارد به این ژانر بازگردد تا یک فیلم وحشت درباره هاروی واینستین، تهیه‌کننده رسواشده هالیوودی بسازد.

در مصاحبه‌ای با نشریه فرانسوی لو پاریزین، دی‌پالمای ۷۷ ساله گفت اتهام‌های آزار و سوء استفاده جنسی مطرح شده علیه واینستین پیش‌زمینه جدیدترین اثرش خواهد بود.

این کارگردان گفت: من مشغول نوشتن فیلمی درباره این رسوایی هستم. این پروژه‌ای است که در حال حاضر برای ساخت آن با یک تهیه‌کننده فرانسوی مشغول گفتگو هستم. نام شخصیت اصلی من هاروی واینستین نخواهد بود، اما یک فیلم ترسناک با یک شخصیت سوء استفاده‌گر جنسی خواهد بود و داستان فیلم در صنعت سینما اتفاق خواهد افتاد.

دی‌پالما که همچنین به خاطر کارگردانی «صورت زخمی»، «دست‌نیافتنی‌ها» و همچنین فیلم اصلی‌ «ماموریت غیرممکن» شناخته می‌شود، جزییات بیشتری از این مطرح نکرد که فیلمنامه چه زمانی تکمیل خواهد شد.

از سوی دیگر، حتی با وجود اینکه مراحل فیلمبرداری جدیدترین تریلر جنایی او با عنوان «دومینو» که دو بازیگر از «بازی تاج و تخت» یعنی نیکولای کاستر-والدو و کاریس ون‌هوتن به علاوه گای پیرس در آن بازی می‌کنند به اتمام رسیده، او به لو پاریزین گفت کار کردن روی این فیلم «تجربه‌ای وحشتناک» بود و حتی ممکن است فیلم اکران هم نشود.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این کارگردان محبوب و کارکشته تنها فیلمسازی نیست که در حال حاضر در هالیوود مشغول کار کردن روی اقتباسی از داستان واینستین است. دیوید ممت فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس درجه یک هالیوود و برادوی هم اوایل امسال گفته بود مشغول نوشتن یک نمایشنامه درباره این غول فیلم رسواشده است. او به شیکاگو تریبیون گفته بود نام اثرش «گندم تلخ» است اما هنوزی زمان دقیقی برای بیرون آمدن آن مشخص نشده است. جفری ریچاردز مسئولیت تهیه‌کنندگی آن نمایشنامه را بر عهده خواهد داشت و گفته می‌شود قرار است جان مالکوویچ نقش واینستین را بازی کند.