برادر جیسون رضائیان: دادگاه با محاکمه علنی جیسون مخالفت کرد

1
208

امروز سه شنبه قرار است دادگاه جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که بیش از ده ماه در اوین در بازداشت است برگزار شود.

علی رضائیان روز دوشنبه در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا گفت که قاضی پرونده برادرش جیسون، با برگزاری محاکمه علنی که خواسته خانواده جیسون بوده است، مخالفت کرده است.

وی همچنین افزود که دادگاه یگانه صالحی، همسر جیسون مجزا برگزار خواهد شد.

علی رضائیان گفت: «طی چند ساعت گذشته متوجه شدیم که قاضی پرونده گفته است که این دادگاه علنی نیست، کسی به جز جیسون، وکیلش و مترجم حضور نخواهند داشت. مادرم که هم اکنون در ایران بسر می برد و همسر جیسون، یگانه در این محاکمه نمی توانند حاضر شوند. ما از این امر خیلی دلسرد و نامید شدیم. ما بارها خواستار برگزاری علنی این دادگاه بودیم.»

علی رضائیان به صدای آمریکا گفت: «نمی دانیم چه مطلبی را می خواهند مخفی نگه دارند. تنها تصور ما این است که هیچ مدرکی علیه او که بتواند دوران بازداشت ده ماهه وی را توجیه کنند وجود ندارد.»

او اضافه کرد: «تا امروز صبح فکر می کردیم که یگانه همزمان با جیسون یعنی فردا محاکمه می شود ولی امروز صبح متوجه شدیم که محاکمه ها جداگانه است. به نظرم می خواهند جیسون را تاجایی که می توانند منزوی کنند. »

آقای رضائیان همچنین گفت که مقامات ایران، به درخواست روزنامه واشنگتن پست برای حضور نماینده ای در این محاکمه پاسخ منفی دادند.

مقامات قضایی ایران هفته پیش اعلام کردند که آقای رضائیان روز ۵ خرداد به اتهام جاسوسی به نفع دولت متخاصم، آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه خواهد شد.

طی ده ماه بازداشت جیسون فقط یکبار توانسته است با وکلیش درباره پرونده گفتگو کند.

در همین حال، غلامحسین محسنی اژه ای دیروز دوشنبه درباره پرونده جیسون رضائیان به خبرنگاران گفت: علنی بودن یا نبودن به تشخیص قاضی پرونده و بر اساس موازین و محتوای پرونده است و من یا کسی دیگر حق اظهارنظر نداریم.

1 نظر

  1. متاسفانه هم وطن ما اسیر وگروگان است وبس…. وتنها برای باج گیری روزهای عمر عزیزشان در زندان به هدر میرود

نظرات بسته است