بدنبال افشای ابعاد فساد در دولت روحانی صورت گرفت: برکناری صفدر حسینی و چهار مدیر ارشد دولتی

0
134

پروژه هماهنگ محافظه‌کاران با هدف افشای پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی مدیران دولت حسن روحانی و فساد در بدنه دولت٬ منجر به استعغا و برکناری چند مدیر ارشد دولتی شد.

رسانه‌های محافظه‌کار در یک ماه گذشته پروژه هماهنگی را آغاز کرده‌اند که هدف نخست آن افشای پرداخت حقوق‌های نجومی و «فساد» برخی مدیران و نزدیکان حسن روحانی است.

به گزارش تارنمای دیگربان، دامنه این افشا‌گری‌ها تاکنون منجر به برکناری چند مدیر عامل بانک و برکناری صفدرحسینی رئیس صندوق توصعه ملی و چهار عضو هیأت عامل این صندوق شده است.

صفدر حسینی از جمله اصلاح‌طلبان شناخته شده است که پس از افشای فیش حقوقی خود تلاش کرد با دادن رشوه به برخی از خبرنگاران٬ مانع از پیگیری این موضوع در رسانه‌ها شود.

 مسعود مزینی، محمد قاسم حسینی، محمد سعید نوری نائینی و محمدرضا شجاع‌الدینی چهار عضو دیگر صندوق توسعه ملی هستند که براساس برخی گزارش‌ها از مقام خود برکنار شده‌اند.

آن‌ها می‌گویند روحانی هم‌چون اکبر هاشمی رفسنجانی زندگی «مرفه» دارد و سیستم مدیریتی وی نیز مبتنی بر ثروت٬ پول و زد و بند‌های مالی پشت پرده است.

این دسته از محافظه‌کاران در چند روز اخیر اخبار و گزارش‌های تازه‌ای از آنچه «فساد مالی» برادر حسن روحانی و برخی دیگر از نزدیکان وی می‌نامند٬ منتشر کرده‌اند.

این در حالی است که دولت اعلام کرده با پدیده فساد مالی برخورد خواهد کرد و مانع ادامه پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیرانش خواهد شد.