بحرین مدعی بازداشت یک “گروه تروریستی” مرتبط با جمهوری اسلامی شد

0
278

وزارت کشور بحرین اعلام کرد که موفق به کشف یک “هسته تروریستی” شده است. اعضای این گروه که به ادعای بحرین از حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی نیز برخوردار بوده‌اند، قصد داشته‌اند چند عملیات تروریستی در بحرین انجام دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از دوبی گزارش می‌دهد که بحرین یک “هسته تروریستی” مرتبط با جمهوری اسلامی را کشف و خنثی کرده است. وزارت کشور بحرین مدعی شده است که در ارتباط با این “هسته تروریستی” ۱۴ نفر را دستگیر کرده است. در اطلاعیه وزارت کشور بحرین اعلام شده است که این افراد قصد داشته‌اند مسئولان دولتی و امنیتی بحرین را ترور کنند.

روزنامه اماراتی “گلف نیوز” نیز اطلاعات بیشتری پیرامون “هسته تروریستی” دستگیر شده منتشر کرده است.

بنا بر گزارش آسوشیدپرس ۱۱ نفر از افرادی که بازداشت شده‌اند توسط سپاه پاسداران و همچنین نیروهای حزب الله در عراق تعلیمات نظامی دیده‌اند. روزنامه “گلف نیوز” در تدقیق خبر آسوشیدپرس افزوده است که این افراد به موازات سپاه پاسداران، توسط اعضای گروه “کتائب حزب الله” تعلیم دیده‌اند. این گروه یکی از شاخه‌های شیعه‌مذهب “حشد الشعبی” یا “بسیج مردمی عراق” است.

وزارت کشور بحرین در اطلاعیه خود مدعی شده است که ماموران ضمن کشف و خنثی کردن این “هسته تروریستی” موفق به کشف سلاح و مواد منفجره نیز شده‌اند. بحرین مدعی شده است که مسئولیت حمله به اتوبوس نیروی پلیس این کشور که روز ۲۶ فوریه روی داد نیز برعهده اعضای این گروه بوده است. در جریان آن حمله ۵ مامور پلیس بحرین مجروح شده بودند.

جمهوری اسلامی و ادعاهای بحرین

جمهوری اسلامی ایران در برابر ادعای وزارت بحرین تا کنون واکنشی نشان نداده است. این نخستین باری نیست که بحرین جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از هسته‌های تروریستی در بحرین می‌کند.

روز ۲۲ فوریه نیز دولت بحرین اعلام کرده بود که موفق به کشف و دستگیری یک “هسته تروریستی” در منامه، پایتخت بحرین شده است. در آن هنگام ۲۰ نفر و از جمله ۴ زن به اتهام فعالیت‌های تروریستی بازداشت شده بودند.

به گزارش دویچه وله؛ بحرین جمهوری اسلامی را صحنه‌گردان ناآرامی‌های سیاسی این کشور از سال ۲۰۱۱ تا به امروز می‌داند. خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه می‌افزاید که دولت سنی‌مذهب بحرین نیز مثل سایر کشورهای عرب منطقه، نگران نقش و حضور جمهوری اسلامی و شیعیان در منطقه است. نگرانی که به بازداشت‌هایی از نوع بازداشت روز یکشنبه ۲۶ مارس، ۶ فروردین منجر می‌شود.