بحرين سفیر خود را از تهران فراخواند و کاردار جمهوری اسلامی را اخراج کرد

0
161

بحرین روز پنجشنبه اول اکتبر سفیر خود را از تهران فراخواند و به کاردار جمهوری اسلامی به عنوان «عنصر نا مطلوب» ۷۲ ساعت مهلت داد تا خاک بحرین را ترک کند.

وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه‌ای که «العربیه.نت» نسخه‌ای از آن را دریافت کرده، تاکید کرده است: «این تصمیم در سایه ادامه دخالت‌های جمهوری اسلامی در امور داخلی پادشاهی بحرین گرفته شده، به ویژه با توجه به این‌که هیچ مانع قانونی و مرز اخلاقی جلودار جمهوری اسلامی در تلاش‌های پلیدش، سیاست‌هایش برای ایجاد فتنه فرقه‌ای و بسط سیطره و هیمنه خود بر منطقه به شیوه استفاده از ابزارهای زشت نیست.

این تلاش‌ها به موضع‌گیری‌های اهانت آمیز مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی ختم نمی‌شود، بلکه فراتر رفته و به حمایت از خرابکاری، تروریسم و تشویق به خشونت از راه کمپین‌های اطلاع رسانی گمراه کننده می‌رسد. همچنین پشتیبانی از گروه‌های تروریستی را از راه کمک به آن‌ها در قاچاق اسلحه، مواد منفجره، آموزش نیروهای آن‌ها و پناه دادن به جنایتکاران فراری از عدالت را شامل می‌شود.»

بیانیه وزارت کشور بحرین به آن‌چه «نقض مکرر همه عرف‌ها، قوانین و میثاقنامه‌های بین‌المللی و ارزش‌های حسن همجواری، احترام دو جانبه و تعدی غیر قابل قبول به حاکمیت و استقلال بحرین از سوی» جمهوری اسلامی نامیده نیز اشاره کرده است.

از همین رو «پادشاهی بحرین تصمیم گرفت تا راشد الدوسری سفیر خود در ایران را فرا بخواند و سید محمد رضا بابایی کاردار سفارت جمهوری اسلامی در پادشاهی را عنصری نامطلوب دانسته و به او ۷۲ ساعت برای ترک کشور، مهلت دهد.»

وزارت کشور بحرین شامگاه چهارشنبه ۳۰ سپتامبر اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور یک انبار اسلحه و در کنار آن یک کارگاه بمب سازی را در جنوب منامه کشف کرده و شماری مظنون که «دارای ارتباط نزدیک با نیروهای  در عراق و جمهوری اسلامی دارند» را دستگیر کرده‌اند.

رئیس اداره امنیت عمومی بحرین مسئول این کارگاه را دولت جمهوری اسلامی دانسته است.