«بتمن در برابر سوپرمن» هم ۷۰ میلیمتری به نمایش درمی‌آید

0
193

فرمت اکران جدیدترین فیلم ابرقهرمانی نشان می‌دهد که کوئنتین تارانتینو حقیقتا فردی است که الگوهای جدید خلق می‌کند و دیگران هم به دنبال پیروی از او هستند.

 در تبلیغات فیلم جدید حماسی سه ساعته کوئنتین تارانتینو یعنی «هشت نفرت‌انگیز» آورده شده که «آن را در فرمت باشکوه ۷۰mm تماشا کنید.»

همانطور که خود تارانتینو هم بارها و بارها به این مساله اشاره کرده و روی آن تاکید داشته، فیلم وسترن جدید او در فرمت ۷۰ ميليمتري فیلمبرداری شده و تنها در سالن‌های سینمایی به نمایش درمی‌آید که پروژکتورهای ۷۰mm داشته باشند؛ پروژکتورهایی که در این عصر دیجیتال بیشتر و بیشتر کمیاب می‌شوند.

اما حالا به نظر می‌رسد فیلم «هشت نفرت‌انگیز» به خاطر تعهد سلولوییدی کارگردانش آنقدر همه توجه‌ها را به خود جلب کرده که یک فیلم دیگر هم از آن پیروی می‌کند و این فیلم، فیلمی نیست که انتظارش را داشته باشید، اسکرین کراش گزارش داده که فیلم جدید زک اسنایدر یعنی «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» ممکن است با فرمت ۷۰ ميليمتري به نمایش دربیاید.

مثل «میان‌ستاره‌ای» کریستوفر نولان، بخشی از فیلم اسنایدر هم در فرمت آی‌مکس فیلمبرداری شده که از کیفیت بسیار بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان آن را به صورت دیجیتال یا روی فیلم به نمایش درآورد. با استناد به آی‌ام‌دی‌بی، «بتمن در برابر سوپرمن» را هم با دوربین دیجیتال و هم ۷۰ میلیمتری ساختند و بعضی صحنه‌ها در فرمت آی‌مکس فیلمبرداری شدند که مثال دیگری از فیلمی این چنینی می‌تواند «شوالیه تاریک» نولان باشد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، از آنجا که آخرین فیلمی که در فرمت ۷۰ ميليمتری در سینماها اکران شد «استاد» پل توما اندرسون در سال ۲۰۱۲ بود، این خبری هیجان‌انگیز برای آن دسته از طرفداران فیلم است که دنبال رخدادهای سینمایی متفاوت می‌گردند. حالا می‌توانیم دو ابرقهرمان را در حال نابود کردن یک شهر در فرمت باشکوه ۷۰ ميليمتری ببینیم!