با قواعدی سخت‌گیرانه؛ ترامپ بازگشایی 3 مرحله‌ای اقتصاد آمریکا را اعلام کرد ‎

0
93

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بامداد جمعه 17 آوریل 2020 اعلام کرد، طرح بازگشایی اقتصاد به تدریج در 3 مرحله‌ و در تک تک ایالت‌های آمریکایی به طور جداگانه و همراه بااعمال قواعد سخت‌گیرانه فاصله‌گیری اجتماعی به مورد اجرا درمی‌آید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری روزانه کمیته بحران گفت که هیچ چارچوب زمانی برای اجرای مراحل طرح بازگشایی کشورش تعیین نشده و تصمیم‌گیری درباره این موضوع به عهده فرمانداران ایالت‌ها گذاشته شده تا به هر ایالت اجازه داد شود درباره طرح بازگشایی اقتصاد متناسب با وضعیت‌هایشان اقدام کنند.

ترامپ در این‌باره افزود: «هر ایالتی که خود را آماده اجرای طرح بازگشایی می‌داند می‌تواند برای اجرای آن اقدام کند».

مرحله اول

اشخاصی که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند باید در خانه بمانند

باید از راه دور کار انجام داد و طی چند مرحله به کار بازگشت.

مدارس بسته خواهند ماند

تجمع بیش از 10 نفر ممنوع است

مسافرت‌های غیر ضروری به حداقل برسد

بازگشایی رستوران‌ها و باشگاه‌های تمرین‌های ورزشی همراه با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی و بسته ماندن بارها و مشروب‌فروشی‌ها و برگزاری اغلب رویدادهای ورزشی بدون حضور مردم

مرحله دوم

اشخاصی که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند باید همچنان در خانه بمانند

ادامه تشویق به انجام کار از راه دور

همه مدارس بازگشایی خواهند شد

اجتناب از هر گونه تجمع با بیش از 50 نفر

امکان از سرگیری مسافرت‌های غیر ضروری

بازگشایی رستوران‌ها، بارها، باشگاه‌های تمرین‌های ورزشی همراه با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی

مرحله سوم

اشخاصی که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند می‌توانند بیرون رفته و همراه با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی با عامه مردم در ارتباط باشند.

بر محل‌های کار و اشتغال محدودیت‌های اعمال نمی‌شود

بازگشایی تمامی مغازه‌ها همراه با رعایت فاصله‌گیری‌های اجتماعی و پروتوکل‌های بهداشتی.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که تمامی تدابیر لازم برای ممانعت از ورود مجدد ویروس کرونا به کشورش اتخاذ خواهد شد و در این‌باره افزود که « طرح بر اساس فراهم کردن حفاظت بیشتر برای کسانی است که بیش از دیگران در معرض تاثیرپذیری از ویروس کرونا هستند».

این در حالی است که دونالد ترامپ اعلام کرد که به دلیل اقدامات و تدابیر پیشگیرانه منحنی شمار مبتلایان به ویروس کرونا مسطح‌تر شده و تعداد مرگومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا کاهش یافته است.

او همچنین افزود که در رکورد زمانی بی‌سابقه‌ای تعداد 120 هزار تخت بیمارستانی برای معالجه مبتلایان به ویروس کرونا فراهم شده است.

اول ماه مه

از سویی خبرگزاری «رویترز» چند ساعت پیش از انعقاد کنفرانس خبری ترامپ، بخش‌هایی فاش شده از دستورات و توصیه‌های ارشادی رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشایی اقتصاد در زمان شیوع ‌همه‌گیر ویروس کرونا را منتشر کرد.

در این اطلاعات به بیرون راه یافته، آمده است که در چارچوب طرح 3 مرحله‌ای رئیس جمهوری آمریکا به برخی از ایالت‌های این کشور اجازه داده می‌شود تا از ماه جاری و طی مراحلی محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را بردارند.

از طرفی روزنامه «نیویورک تایمز» بیان داشت که دونالد ترامپ به فرمانداران ایالت‌ها اعلام کرده که برخی از آنها می‌توانند ایالت‌هایشان را از اول ماه مه یا زود‌تر از آن بازگشایی کنند. همچنین انتظار می‌رود که ترامپ به زودی طرح‌هایی کاربردی را برای رهگیری انتشار بیماری ارائه دهد.

بهبودی اقتصاد آمریکا به یک یا دو سال زمان نیاز دارد

یک مقام بلند پایه در بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به «فدرال رزرو» پنج‌شنبه اعلام کرد که بهبودی اقتصاد ایالات متحده آمریکا در برابر شیوع همه‌گیری ویروس کرونا حداقل به «یک یا دو سال زمان» نیاز دارد.

جان ویلیامز رئیس بانک ذخیره‌ ارزی در نیویورک گفت که «بهبود کامل اقتصاد آمریکا ترجیحا به 2 ، 3 یا چند سال نیاز دارد.

ایالات متحده آمریکا، کشوری است که هم‌اکنون شمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا در آن بیش از دیگر نقاط جهان مبتلای به ویروس COVID -19 افزایش یافته است، به طوری که تنها در طول یک هفته در دو روز متوالی شمار فوتی‌ها رکوردشکنی کرده و به بیش از 32 هزار فوتی افزایش یافت.

العربیه گزارش داد؛ ایتالیا پس از آن نیز با 22170 مورد فوتی و سپس اسپانیا با 19130 مورد فوتی، فرانسه با 17920مورد فوتی و بریتانیا با 13920مورد فوتی به ترتیب در ردیف‌‌های اول تا پنجم قرار دارند.