با صداي برندگان اسكار “شازده کوچولو” در دنياي انيميشن جان مي‌گيرد..

0
780

مارک آزبورن کارگردان “کونگ فو پاندا”، “شازده کوچولو” را بر پرده های نقره ای می آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،”شازده کوچولو” شاهکار آنتون دوسن اگزوپری، این بار با صدای سه برنده اسکار بریجز، کوتیار و دل تورو ساخته می شود. این رمان کلاسیک فرانسوی با صدای جیمز فرانکو، راشل مک آدامز، جف بریجز، مارتین کوتیلار، بنسیو دل تورو و پل جیامتی ساخته می شود.

مارک آزبورن که کارگردانی “کونگ فو پاندا” را برعهده داشت، این انیمیشن را با همکاری اونیکس فیلمز می سازد.

داستان این انیمیشن بر خلبانی متمرکز است که هواپیمایش در بیابانی در صحرا مجبور به فرود می شود و او با پسر بچه ای آشنا می شود که می گوید شاهزاده ای است که از سیاره ای دیگر به زمین آمده است. در حالی که خلبان هواپیمایش را تعمیر می کند، شازده کوچولو ماجراهایی از سیاره خودش و ساکنان دیگر سیاره هایی که دیده، تعریف می کند.

جف بریجز در نقش شازده کوچولو صداپیشگی می کند ولی هنوز نقش شخصیت های دیگر معلوم نیست.

14848_466563500078274_958806597_n

کتاب شازده کوچولو سال 1943 منتشر شد و به زبان های متعدد تاکنون ترجمه شده است و با ماهیت فلسفی اش هم برای کودکان مناسب است و هم در میان بزرگسالان طرفدار بسیار دارد.

این داستان تاکنون بارها به صورت فیلم و مجموعه تلویزیونی درآمده و پارامونت نیز در سال 1974 آن را در قالب یک فیلم به کارگردانی استنلی دونن راهی پرده نقره ای کرد.

این کتاب اخیرا در تلویزیون فرانسه در قالب یک مجموعه تلویزیونی بار دیگر به نمایش درآمد.

06138323004299207888

شازده کوچولو یا شهریار کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince)‏ نام یک کتاب داستان اثر آنتوان دوسنت اگزوپری است که اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب تک مجلد جهان در تمام طول تاریخ می‌باشد. کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده است. از این کتاب به طور متوسط سالی ۱ میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد. این رمان کوتاه که به قلم هوانورد و نويسنده فرانسوی در تاريخ ششم آوريل سال ۱۹۴۳ ميلادی (۱۶ فروردين ۱۳۲۲) منتشر شده بود در تاریخ شش آوریل ۲۰۱۳ جشن هفتادمین زادروز خود را گرفت. به مناسبت هفتادمين سالگرد تولد اين رمان شيرين، در ماه مارس ۲۰۱۳ نسخه‌های جديدی از آن منتشر شد: يک نسخه با جلد مقوايی برای نوجوانان، ديگری به همراه سی دی کتاب گويای شازده کوچولو با صدای ويگو مورتنسن، هنرپيشه فيلم «ارباب حلقه‌ها» و نسخه‌ای مصور به همراه نقاشی‌های ژوان سفار. سال ۱۹۳۵، هواپيمای سنت اگزوپری – که برای شکستن رکورد پرواز بين پاريس و سايگون تلاش می‌کرد، در صحرای بزرگ آفريقا دچار نقص فنی شد و به ناچار در همان جا فرود آمد. همين سانحه دستمايه الهام «شازده کوچولو» شد که در آن شخصيت قهرمان داستان، خلبانی بی‌نام، پس از فرود در بيابان با پسر کوچکی آشنا می‌شود. پسرک به خلبان می‌گويد که از اخترکی دوردست می‌آيد و آنقدر آنجا زندگی کرده که روزی تصميم می‌گيرد برای اکتشاف اخترک‌های ديگر خانه را ترک کند. او هم‏چنين برای خلبان از گل سرخ محبوبش می‌گويد که دل در گرو عشق او دارد، از ديگر اخترک‌ها تعريف می‌کند و از روباهی که او را اين جا، روی زمين، ملاقات کرده است. خلبان و شازده چاهی را می‌يابند که آنها را از تشنگی نجات می‌دهد اما در نهايت شازده کوچولو خلبان را در جريان تصميم خود قرار می‌دهد و می‌گويد تصميم گرفته به اخترک خانه‏اش بازگردد.