با ساخت لایواکشن ها دیزنی خاطرات انیمیشن‌های قدیمی را زنده می‌کند

0
428

روسای کمپانی دیزنی به سمت ساخت نسخه های جدیدی از انیمیشن های خاطره انگیز خود در قالب لایواکشن رفته اند.

«کریستوفر رابین» محصول دیزنی فیلمی لایواکشن  از داستان وینی پو با شرکت اوان مک گرگور ۳ آگوست به نمایش در آمد. این فیلم که یکی از مجموعه فیلم های لایواکشن دیزنی از داستان های برجسته و پرطرفدار است در ادامه موفقیت کم نظیر «دیو و دلبر» در مارس سال گذشته ساخته شد. «دیو و دلبر» با بازی اما واتسون در هفته اول نمایش خود ۱۷۰ میلیون دلار تصاحب کرد و در نهایت نیز به رقم فروش حیرت انگیز ۱ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی دست یافت.

با این حال «دیو و دلبر» اولین فیلم لایو اکشن موفق دیزنی نیست. در حقیقت این اقتباس در میان مجموعه فیلم های لایو اکشن دیزنی نظیر «آلیس در سرزمین عجایب»، «کتاب جنگل» و «سیندرلا» آخرین است. «آلیس در سرزمین عجایب» ساخته تیم برتون در سال ۲۰۱۰ اکران شد و به رقم فروش ۱ میلیارد دلار رسید. «کتاب جنگل» نیز دیگر فیلم لایو اکشنی بود که موفقیت مشابهی در باکس آفیس جهانی به دست آورد. حال دیزنی قصد دارد ساخت فیلم های لایو اکشن خود را مضاعف کرده و قهرمانان پرطرفداری چون مولان و علاء‌الدین را در سال های پیش رو بر روی پرده نقره ای بیاورد.

در این جا باوجود آن که می دانیم روند بازسازی کلاسیک های انیمیشن دیزنی جدید و مربوط به این روزها نیست به بررسی همه فیلم های لایواکشن برنامه ریزی شده توسط کمپانی دیزنی تا سال ۲۰۲۰ نگاهی می اندازیم.

به گزارش مهر؛ بسیاری از فیلم های مهم دیزنی مثل مولان، شیرشاه و علاء‌الدین در دوران رنسانس مشهور کمپانی که در سال ۱۹۸۹ آغاز شد و نسلی از مخاطبان را با ترانه ها و شخصیت های آن تا به امروز شیفته کرد، ساخته شدند و امروز مشاهده می کنیم کمتر از سه دهه بعد روسای کمپانی به ساخت نسخه بازسازی شده این آثار ترغیب شده اند.

دامبو (۲۹ مارس ۲۰۱۹)

تیم برتون بازسازی لایواکشن «دامبو» را برای دیزنی کارگردانی می کند. داستان «دامبو» اثر کلاسیک محصول ۱۹۴۱، درباره یک فیل سیرک است که به خاطر گوش های بزرگش دست انداخته می شود. با توجه به اعلام کمپانی دیزنی فیلمنامه این لایواکشن با افزودن چندین تغییر به داستان اصلی از جمله معرفی یک خانواده انسان، گسترش داده شده است. این فیلم ۲۹ مارس ۲۰۱۹ با شرکت کالین فارل، مایکل کیتن و اوا گرین به نمایش در می آید.

علاء‌الدین (۲۴ می ۲۰۱۹)

فیلم لایواکشن علاء‌الدین بازسازی انیمیشن ۱۹۹۲ کمپانی دیزنی است که جوایز اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه را برای آلن منکن به دست آورد. این اثر به کارگردانی گای ریچی ۲۴ می ۲۰۱۹ به نمایش در خواهد آمد. گفته شده است بسیاری از مشخصه های فیلم های موزیکال در این لایو اکشن همچنان به جای خود باقی است با این حال چندان مشخص نیست نقش جنی غول چراغ جادو که در نسخه اصلی توسط رابین ویلیامز فقید صداپیشگی شد و در این جا ویل اسمیت نقش آن را ایفا می کند چگونه به اجرا در خواهد آمد. گای ریچی برای آن که این فیلم لایواکشن  را به روح اثر نزدیک کند منا مسعود بازیگر مرد مصری را برای ایفای نقش علاء‌الدین انتخاب کرده است.

شیرشاه  (۱۹ ژولای ۲۰۱۹)

سیمبا، نالا و موفاسا شخصیت های دوست داشتنی در نسخه لایواکشن/سی‌جی‌آی «شیرشاه» برخواهند گشت. بازسازی این انیمیشن محصول ۱۹۹۴ که از بزرگترین انیمیشن های ساخته شده در زمان خود بود توسط جان فاورو کارگردان «کتاب جنگل» با حضور ستارگان مطرحی چون بیانسه، دونالد گلاور، چویتل اجیوفور و جان اولیور ساخته می شود. این فیلم لایواکشن ۱۹ ژولای ۲۰۱۹ به سینماهای دنیا راه می یابد. از نکات جالب فیلم حضور جیمز ارل جونز صداپیشه شخصیت موفاسا در نسخه اصلی است که بار دیگر برای این نقش انتخاب شده است.

مولان (۲۱ مارس ۲۰۲۰)

مولان داستان یک زن چینی است که خودش را در پوشش یک مرد برای مبارزه به جای پدرش در خلال جنگ جا می زند. این اثر ۲۱ مارس  ۲۰۲۰ به سینماها برمی گردد. بازیگر چینی لیو ییفئی که با نام  لیو بلورین شناخته می شود نقش مولان سلحشور افسانه ای را در بازسازی لایواکشن دیزنی ایفا می کند. شایعاتی پیرامون فیلم بود که گفته می شد قرار است نقش اول فیلم به یک بازیگر مرد سفیدپوست برسد با این حال از منابع نزدیک به فیلم خبر رسیده همه بازیگران نقش اصلی فیلم چینی خواهند بود.

نیکی کارو کارگردان فیلم نیز بر جنبه رزمی بودن این اثر تاکید کرده و گفته است که بر خلاف نسخه سال۱۹۹۸ شاهد یک فیلم موزیکال نخواهیم بود. بلکه باید منتظر یک فیلم حماسی رزمی باشیم.

مالیفیسنت ۲ (۲۹ می ۲۰۲۰)

چهار سال پس از آن که «مالیفیسنت» ۷۵۸ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی بدست آورد، آنجلینا جولی و ال فانینگ برای قسمت دوم آن برمی گردند. میشل فایفر، چویتل اجیوفور، اد اسکرین، جونو تمپل  و هریس دیکینسون از دیگر بازیگران فیلم هستند.

در این قسمت بنا به گزارش انترتینمنت ویکلی، مالیفیسنت (آنجلینا جولی) و پرنسس آئورورا (ال فانینگ) هر یک با شخصیت های جدید متحد شده و در تلاش برای دفاع از موجودات جادویی با دشمنان تازه ای مواجه می شوند. فیلمبرداری قسمت دوم «مالیفیسنت» از ماه می سال جاری آغاز شده است.

کروئلا (۱۰۱ سگ خالدار)

شخصیت بدذات کروئلا دویل موضوع اصلی این فیلم لایواکشن است. بنا به گزارش هالیوود ریپورتر، اما استون بازیگر اسکاری در حال مذاکره برای بازی در نقش کروئلا دویل است. کروئلا دویل شخصیت شرور داستان است که دسته ای از سگ های خالدار را برای آن که از پوستشان استفاده کند می رباید. این برای دومین بار است که شخصیت کروئلا دویل در یک فیلم لایواکشن حاضر می شود. پیش تر گلن کلوز این شخصیت را در سال ۱۹۹۶ در «۱۰۱ سگ خالدار» بازی کرده بود.

پیترپن

دیزنی درحال توسعه یک فیلم لایواکشن در مورد پیتر پن، شناخته شده ترین کاراکتر جی ام بری به کارگردانی و نویسندگی دیوید لووری است. به گزارش انترتینمنت ویکلی، شخصیت پیتر پن در طول این سال ها در چندین فیلم لایو اکشن شامل «هوک» (۱۹۹۱)، «پیترپن» (۲۰۰۳) و «درجستجوی ناکجاآباد» (۲۰۰۴) دیده شده است.

تینک

بنا به گزارش ها، ریس ویترسپون نقش دختر دوست داشتنی که دلباخته پیتر پن می شود بازی می کند. همچنین قرار است ویکتوریا استروس که به صورت مشترک فیلمنامه انیمیشن «در جستجوی دوری» را نوشته است فیلمنامه این لایواکشن دیزنی را بنویسد.

شمشیر در سنگ

برایان کاگمن یکی از نویسندگان و تهیه کنندگان سریال «بازی تاج و تخت» فیلمنامه لایو اکشن بازسازی «شمشیر در سنگ» محصول ۱۹۶۳ کمپانی دیزنی را به رشته تحریر در خواهد آورد. «شمشیر در سنگ» داستان شاه آرتور جوان را روایت می کند. این انیمیشن هجدهمین انیمیشن متحرک کلاسیک والت دیزنی و آخرین انیمیشن ساخته شده در زمان حیات وی بود که توانست در سال ۱۹۶۳ در جایگاه ششم پرفروش ترین فیلم های سال نیز قرار بگیرد.

پینوکیو

پینوکیو عروسک چوبی ای که در آرزوی تبدیل شدن به یک پسر واقعی است ممکن است شانس این را داشته باشد که در اقتباس آزاد دیزنی از این داستان اخلاقی به یک پسر واقعی مبدل شود. پیتر هدج نویسنده این پروژه خواهد بود و  اخیرا نیز اعلام شده پل کینگ که تجربه ساخت فیلم های «پدینگتون» را در کارنامه دارد کارگردانی این پروژه را بر عهده می گیرد.

گل قرمزی (سفید برفی)

دیزنی تصمیم دارد در این فیلم لایواکشن، جزییات داستان گل قرمزی، خواهر سفید برفی را مورد بازبینی قرار دهد. به گزارش هالیوود ریپورتر، گل قرمزی که در اصل در داستان پریان برادران گریم حضور دارد و به داستان سفید برفی و هفت کوتوله ارتباطی ندارد. در این بازگویی دیزنی، به همراه کوتوله ها برای بازگرداندن سفید برفی به زندگی پس از خوردن سیب سمی تلاش می کند.

 شاهزاده رویایی (سیندرلا)

شاهزاده رویایی قصه های پریان در فیلم لایواکشن آتی کمپانی دیزنی زنده می شود. با این حال مشخص نیست که طرح داستان با محوریت سفید برفی است یا سیندرلا، چون شخصیت شاهزاده رویایی خوش سیمای هر دوی این آثار نام مشترکی دارند.