بایکوت اسکار ادامه دارد

0
174

دو چهره مشهور هالیوود و سینمای جهان یعنی هلن میرن و ایتن هاوک نیز به صف منتقدان اسکار پیوستند.

هلن میرن بازیگر مشهور بریتانیایی ضمن انتقاد از رفتار آکادمی اسکار گفت خیلی نباید غیرمنصفانه نسبت به اسکار فضاوت کرد و ایتن هاوک گفت طرفدار بایکوت اسکار است.

به نظر می‌رسد موج مخالفت با تبعیض نژادی در اسکار پایان ندارد و ستارگان بزرگ همچنان به اعتراض به این روند ادامه می‌دهند.

از جدیدترین چهره‌هایی که به این اعتراض پیوسته هلن میرن بازیگر برنده اسکار است که می‌گوید معرفی نامزدهای امسال اسکار همینطوری پیش رفته و ایتن هاوک نیز از تحریم مراسم اسکار حمایت کرده است.

در مصاحبه‌ای جدید، هلن میرن در پاسخ به این پرسش که درباره سیستم قدیمی اسکار و انتخاب بازیگرانی که همه سفیدپوست هستند، گفته است: فکر می‌کنم این غیرمنصفانه است که به آکادمی حمله کنیم. شاید امسال همه چیز همینطور پیش رفته است. او ضمن این از بازی ادریس البا در فیلم «هیولاهای بی‌وطن» از محصولات شبکه نت فلیکس تجلیل کرد و بازی این بازیگر سیاهپوست بریتانیایی را ستود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که ادریس البا نامزد اسکار نشد این است که ادریس البا تاکنون هرگز نامزد اسکار نشده و نامزد نشده چون مردم به اندازه کافی او را ندیده‌اند.

میرن در عین حال تاکید کرد از طاعونی که صنعت سینما را دچار خودش کرده بی‌خبر نیست و آن را رد نمی‌کند. من می‌گویم ما باید همه فیلم‌ها را ببینیم. پیش از آن که بخواهیم به آنها رای بدهیم. باید بازیگر، فیلمنامه و همه ویژگی‌های فیلم‌ها را بشناسیم. این‌ها بسیار ضروی است تا افراد بخواهند بعد بر مبنای آنها نامزدهای اسکار را انتخاب کنند. با این حال من امسال به مراسم اسکار نمی‌روم چون از اول نمی‌خواستم بروم.

ایتن هاوک نیز درباره اسکار اعلام نظر کرد و گفت: شاید تحریم اسکار ضروری باشد. به نظر می‌رسد اسکار فقط برای نسل‌های خاصی تدارک می‌بیند. او درباره اسکار گفت: من رفتم و شبی که دنزل واشنگتن برنده اسکار شد در مراسم شرکت کردم.

به گزارش مهر به نقل از یاهو نیوز،هاوک افزود: مردم باید از این رفتارها ناراحت شوند و اعتراض کنند.