بایرن خواهان کنترل مجدد هویت پناهجویان سوری است

0
249

حزب اتحادیه‌ سوسیال مسیحی بایرن خواهان بررسی دقیق کارت شناسایی و احراز هویت پناهجویانی شده که از سال ۲۰۱۵ تنها با مدرک “برگه‌ی ورود” در آلمان زندگی می‌کنند. این برگه، بدون کنترل اثر انگشت پناهجویان صادر شده است.

کلاوس بویلون، وزیر داخلی ایالت زارلند، خواستار کنترل دوباره‌ی هویت گروهی از پناهجویان سوری در آلمان شد. بنا به گزارش روزنامه‌ی “دی‌ولت” به نقل از بویلون هویت پناهجویانی که پیش از ژانویه‌ی ۲۰۱۶ از سوریه به آلمان آمده‌اند، باید از نو مورد بررسی قرار گیرد. این موضوع قرار است در کنفرانس وزیران داخلی ایالت‌های شانزده‌گانه‌ی آلمان که در روزهای ۳ و ۴ دسامبر برگزار می‌شود‌، مطرح شود.

پیش‌زمینه

دفتر امور مهاجرت و پناهندگی فدرال آلمان BAMF به دلیل حجم زیاد کار در سال ۲۰۱۵، رسیدگی به درخواست پناهجویان سوری را تنها به پرکردن فرم “برگه‌ی ورود” محدود و کنترل مدارک شناسایی و احراز هویت آنان را به فرصتی دیگر موکول کرد. گفته می‌شود که بررسی برخی از این برگه‌ها نشان می‌دهد که اطلاعات درج‌شده در آن‌‌ها اغلب ناقص یا نادرست است.

به نظر کلاوس بویلون، امکان این که برخی از پناهجویان سوری در حال حاضر مدارکی حاوی داده‌های جعلی باشند، منتفی نیست. بویلون در مصاحبه با “دی‌ولت” می‌گوید: «این امر خطری برای امنیت آلمان است. در حال حاضر دهها هزار نفر در این کشور زندگی می‌کنند که نمی‌توان هویت واقعی آنان را مشخص کرد.»

راه‌حل برای احراز هویت واقعی

عضو حزب اتحادیه‌ی سوسیال مسیحی بایرن CSU خواهان آن است که با اقداماتی مانند گرفتن اثر انگشت و انجام مصاحبه با پناهجویانی که هنگام ارائه‌ی درخواست پناهندگی خود تنها “برگه‌ی ورود” را پر کرده‌اند، به هویت اصلی آنان پی برد.

حزب اتحادیه‌ی سوسیال مسیحی بایرن، مدت‌ها است که اجرای برنامه‌ی کنترل دقیق مدارک شناسایی و احراز هویت پناهجویان سوری را مطرح کرده است. دلیل این امر دستگیری پناهجوی ۲۰ ساله‌ی سوری بود که چندی پیش به ظن داشتن مواد انفجاری برای ساختن بمب، در حال عبور از مرز آلمان به دانمارک بود.

به گزارش دویچه وله؛ بنا به گفته‌ی سخنگوی دادستانی اشتوتگارت تاریخ ورود فرد مزبور به آلمان و مدت زمان اقامت او در این کشور، روشن نیست. تحقیقات نیروهای امنیتی نشان می‌دهد که فرد مظنون با اسلام‌گرایان افراطی “دولت اسلامی” (داعش) در تماس بوده‌ است.