بایدن: تخلیه آمریکایی‌ها از افغانستان عملیات خطرناکی است

0
273

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دولت او نمی‌داند چند آمریکایی‌ هنوز در افغانستان حضور دارند.
بایدن در ادامه بار دیگر به گروه طالبان هشدار داد هر گونه حمله به شهروندان آمریکا یا اخلال در دسترسی آنها به فرودگاه با زور پاسخ داده خواهد شد.
او در بخش دیگری از اظهاراتش، عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی و متحدان افغانستانی از افغانستان را عملیاتی خطرناک خواند و گفت نمی‌تواند درباره اینکه نتیجه نهایی آن چه خواهد بود، قولی بدهد. او همچنین گفت که گروه هفت هفته آینده دیدار و درباره افغانستان رایزنی خواهد کرد.
جو بایدن گفت: آمریکا تا کنون ۱۳۰۰۰ نفر را از افغانستان خارج کرده است. در ادامه وی به آمریکایی‌هایی که هنوز در افغانستان باقی مانده‌اند گفت: شما را به خانه بازمی‌گردانیم.

وی در ادامه بیان داشت: تخلیه آمریکایی‌ها و همکاران افغانستانی آمریکا عملیاتی خطرناک است و نمی‌توانم درباره اینکه پیامد نهایی این عملیات چه خواهد بود قولی بدهم. ایالات متحده برای تسهیل دسترسی شهروندان افغانستانی که با آمریکا همکاری کرده‌اند به فرودگاه کابل با گروه طالبان در تماس نزدیک است.

وی در سخنرانی خود در کاخ سفید افزود: این ماموریت خطرناک است. این موضوع در شرایط سخت انجام می‌شود و برای نیروهای مسلح ما خطر دارد.

بایدن افزود: من نمی‌توانم قول دهم که نتیجه نهایی چه خواهد بود یا بدون خطر از دست دادن تمام شود.» وی وعده داد که به‌عنوان فرمانده کل می‌توانم به شما اطمینان دهم که تمام امکانات ممکن را بسیج خواهد کرد.