بالاترین تجلیل آکادمی بفتا از هلن میرن

0
581

هلن میرن بازیگر بریتانیایی که جایزه اسکار و جایزه فیلم بفتا را برای بازی در فیلم «ملکه» در سال 2007 در کارنامه دارد، با دریافت بالاترین جایزه افتخاری بفتا تجلیل می‌شود.

هلن میرن ماه آینده با دریافت بالاترین جایزه آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا تقدیر می شود.

این بازیگر مطرح این جایزه را برای مشارکت ویژه در زمینه فیلم دریافت می کند. آکادمی بفتا با اعلام این خبر گفت وی این جایزه را شانزدهم فوریه و در مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم بریتانیا دریافت می کند.

با دریافت این جایزه میرن به فهرستی از نام آورانی چون چارلی چاپلین، آلفرد هیچکاک، استیون اسپیلبرگ، شان کانری، الیزابت تیلور، جودی دنچ، ونسان ردگریوز و مارتین اسکورسیزی می پیوندد که قبلا این جایزه را دریافت کرده اند.

 Autosave-File vom d-lab2/3 der AgfaPhoto GmbH

میرن در این باره گفت: این بزرگترین افتخاری بود که می توانست نصیب من شود و تنها افتخاری که حتی وقتی یک دختر مدرسه ای در اسکس بودم، هم رویایش را در سر نمی پروراندم. پیوستن به فهرست این اسامی نامدار باورنکردنی است.

میرن که از دهه 1970 شروع به بازی در سینما کرد، با بفتا نه تنها بیگانه نیست که تاکنون چهار بار جوایز بفتا را دریافت کرده است. او یک بار برای فیلم «ملکه» بفتا برد و برای همین فیلم موفق به کسب اسکار هم شد.

جان ویلیس رییس بفتا در این باره گفت: بانو هلن میرن این افتخار را به عنوان یکی از برجسته ترین بازیگران زن نسل خودش دریافت می کند. او به واقع در حرفه اش موفق بوده و با مهارت تمام در هر نقش خود ظاهر شده است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، هلن میرن که بازیگر سینما و تئاتر است، در سال 2013 جایزه لارنس اولیویه را که بالاترین جایزه تئاتری در بریتانیا است برای نقشی که در نمایشی با عنوان «مخاطب» ایفا کرد، گرفت.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1542361/Dame-Helen-Mirren-Queen-of-the-Baftas.html

http://www.bafta.org/film/awards/helen-mirren-fellowship-2014,4076,BA.html