بازیگر فیلم جدید اسپیلبرگ معرفی شد

0
188

مارک ریلنس در نقش اصلی فیلم استیون اسپیلبرگ که با اقتباس از رمان محبوب رولد دال برای کودکان ساخته می شود، بازی خواهد کرد. این کتاب درباره یک غول بزرگ دوست داشتنی است.

اسپیلبرگ به عنوان کارگردان این فیلم گفت او از این که این بازیگر که قدرت دگرگون شوندگی دارد در سفر با ما به دنیای غول‌ها همراه خواهد شد، احساس هیجان و شگفتی دارد. وی افزود ریلنس در طول مدت حرفه ای اش همیشه انتخاب های دلیرانه‌ای کرده است.

این در حالی است که کارگردان فیلم «پارک ژوراسیک» هم اکنون با ریلسن برای ساختن فیلم دیگرش که تریلری جاسوسی در دوران جنگ سرد است، مشغول همکاری است.

تولید فیلم «غول بزرگ مهربان» که در زبان انگلیسی به صورت مخفف به نام BFG شناخته می‌شود در اوایل سال 2014 کلید می خورد.

در همین حال لوک کلی نوه رولد دال و مدیر اصلی میراث به جا مانده از رولد دال نیز ریلنس را یکی از بازیگران بزرگ بریتانیایی که در حال کار هستند خواند. وی گفت: فکر این که او را در نقش تنها غول دوست داشتنی سرزمین غول‌ها ببینیم حتی موجب می شود خود BFG هم هیجان زده شود و واقعا به به به گفتن بیفتند.

ریلنس برنده سه جایزه تونی و دو جایزه اولیور، برای همکاری با تئاتر شکسپیر گلاب در لندن کاملا شناخته شده است. او به تازگی در انیمیشنی کودکانه نیز صداپیشگی کرده است.

کتاب «غول بزرگ دوست داشتنی» که اولین بار در سال 1982 منتشر شد درباره یک دختر یتیم به نام سوفی است که با یک غول مهربان دوست می شود.

دریم ورکز حقوق این کتاب را سال 2011 خرید. کارگردان‌های مختلفی برای ساخت این فیلم انتخاب شدند که جان مدن و کریس کلمبوس سازنده «هری پاتر» از جمله آنها بودند اما سرانجام اسپیلبرگ اعلام کرد می خواهد خودش این پروژه را در دست بگیرد.

فیلمنامه این فیلم را ملیسا متیسون نوشته است. او نویسنده فیلمنامه «ای.تی» فیلم تحسین شده اسپیلبرگ بود.

این فیلم قرار است در تابستان 2016 و در صدمین سال تولد رولد دال اکران شود.

رولد دال که در سال 1990 و در 74 سالگی درگذشت کتاب «غول بزرگ دوست داشتنی» را به عنوان یکی از محبوب ترین کتاب‌های خودش معرفی کرده بود.

در سال 1989 نیز یک نسخه انیمیشن از این کتاب ساخته شد که سر دیوید جیسون در نقش این غول صداپیشگی کرده بود.

استیون اسپیلبرگ اواخر بهار امسال اعلام زمان اکران دو فیلم بعدی اش را تعیین کرد و گفت از میان فهرست بلند بالای فیلم هایی که دوست دارد بسازد، ساخت کدام فیلم‌ها را در اولویت قرار داده است.

تاریخ اکران فیلم جاسوسی او 16 اکتبر 2015 اعلام شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، اسپیلبرگ که پس از نامزدی در اسکار برای فیلم «لینکلن» می خواست فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» را سال پیش بسازد، بعدا از ساخت آن منصرف شد و از زمان کارگردانی «لینکلن» در سال 2012 تاکنون پروژه ای را در دست نگرفته است. او در این فاصله جذب پروژه‌های متعددی شد و هر بار فیلمی را به عنوان پروژه بعدی اش معرفی کرد که اقتباس از رمان «آدم ربایی ادگاردو مورتارا» بر مبنای رمانی از دیوید کرتسر، «روبوکالیپس» یک داستان علمی تخیلی برای کمپانی فاکس و «مونته زوما»‌ درامی درباره آزتک ها از جمله آنها بوده اند.

در درام جاسوسی هنوز بی‌نام اسپیلبرگ تام هنکس نقش آفرینی می‌کند. این درام بر مبنای ماجرای واقعی جیمز داناوان وکیل مدافعی ساخته شده که در بحبوحه جنگ سرد از سوی سیا ماموریت می یابد برای آزاد کردن یک خلبان جاسوس به نام گری پاورز که با کا گ ب همکاری کرده بود تلاش کند.