بازیگر زنی که به خاطر رنگ پوستش شانس حضور در «بت‌من» را از دست داد

0
204

بازیگر «مکس دیوانه : جاده خشم» به تازگی در یک گفتگو اعلام کرد که سازندگان فیلم «شوالیه سیاه برمی‌خیزد» به خاطر مسائل نژادی او را در تست انتخاب بازیگران فیلم نپذیرفته‌اند.

 زو ایزابلا کراویتز بازیگر زن سینمای هالیوود، گفته است که تنها به خاطر رنگ پوستش از حضور او برای شرکت در تست بازیگری یک نقش کوچک در فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، جلوگیری کرده‌اند.

سومین قسمت از سری فیلم‌های بت‌من به نام «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان در زمان اکران خود بازار در آمریکای شمالی 448 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم پیش از آغاز اکران خود نیز به خاطر نمایش یک کاراکتر شرور از سرزمین خیالی سانتا پریسکا در حوزه دریای کارائیب، با بازی بازیگر بریتانیایی تام هاردی، با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده بود.

کراویتز که به تازگی در فیلم «مکس دیوانه : جاده خشم» در کنار تام هاردی به ایفای نقش پرداخته است، در گفتگویی با نشریه گاردین، از مشکلات بازیگران سیاه‌پوست برای نقش گرفتن در فیلم‌ها به خاطر تصور کلیشه‌ای از سیاه‌پوستان، سخن گفته بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از گاردین، او گفت :« اگر شخصیت من در فیلم بی‌سواد است، دلیل آنرا به من بگویید. نمی‌توان فقط به خاطر اینکه من سیاه‌پوستم از من انتظار داشت همانند بی‌سوادها صحبت کنم.»

www.elle.com