بازیگر ایرانی تبار سوئد در مراسم اسکار شرکت می کند

1
350

هنرپیشه ایرانی‌تبار سوئدی یکی از نامزدهای بهترین فیلم‌ خارجی در اسکار قصد دارد، به رغم اعتراضها به محدودیت‌های جدید سفر اتباع هفت کشور خاورمیانه به ایالات متحده، در این مراسم شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «بهار پارس» که سال ۱۹۹۵ میلادی تابعیت سوئد را پذیرفته، گفته است به همراه رالف لاسگارد دیگر بازیگر فیلم «مردی به نام او-وِه» به کالیفرنیا سفر خواهد رفت.

این در حالی است که به دنبال فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری متحده برای محدود کردن موقت سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا، نمایندگان ایران در این مراسم از حضور در این مراسم منصرف شده‌اند.

اصغر فرهادی کارگردان سرشناس ایرانی فیلم «فروشنده» یکی از نامزدهای جوایز اسکار در بخش فیلم‌های خارجی، و ترانه علیدوستی بازیگر این فیلم، گفته‌اند در اعتراض به این فرمان در مراسم اسکار امسال شرکت نخواهند کرد.

با این حال خانم پارس معتقد است که سفر به ایالات متحده و حضور در این مراسم مهم و معتبر، که روز ۲۶ فوریه در شهر لس آنجلس برگزار خواهد شد، «تاثیر به مراتب بزرگتری» خواهد داشت.

این هنرمند ۳۷ ساله به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که «دست در دست یکدیگر در کنار هم ایستاندن در آنجا» خود یک بیانیه درباره محدودیت سفر شهروندان هفت کشور مسلمان، از جمله ایران است.

بهار پارس، که هم گذرنامه ایرانی و هم سوئدی دارد، در ادامه به این خبرگزاری گفته است که هرچند قصد دارد به آمریکا سفر کند، اما «همیشه احتمال بازگردانده شدن وجود دارد و این خیلی دلپسند نیست.»

به گزارش صدای آمریکا؛ وزارت امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که شهروندان این هفت کشور اگر پاسپورت دیگری دارند، می توانند با آن به آمریکا سفر کنند.

1 نظر

  1. در نوشته ای که آقای فرهاد منتشر کرده بودن اشاره ای به دستهای پشت پرده ای شده بود که احساس میشد ایشون رو مجبور به این کار کرده باشن.
    در مسابقات المپیک هم ورزشکارانی بودن که علارغم میل باطنیشون مجبورشون میکردن که با رقبای اسرائیلی مسابقه ندن. کسانیکه اینکارو میکردن بعدا مورد تشویق و تمجید قرار میگرفتن و امتیازاتی بهشون داده میشد.
    به نظر من اینگونه افراد نماینده یک ملت هستن و افتخار آفرینیهاشون برای کل ملت هستش. بنابراین باید توی مسابقات و جشنواه ها شرکت کنن. چرا که کسب مقامشون میتونه برای کل ملت خوشحال کننده باشه.

نظرات بسته است