بازیگران نقش سیمبا و موفاسا معرفی شدند

0
663

با معرفی بازیگرانی که قرار است در نقش دو شخصیت اصلی فیلم زنده «شیر شاه» بازی کنند، ساخت این فیلم یک گام جلو رفت.

 بازیگران فیلم زنده‌ای که قرار است برمبنای انیمیشن «شیرشاه» ساخته شود مشخص شدند. جان فاوارو کارگردان این فیلم در توییتر اعلام کرد جیمز ارل جونز که صداپیشه نقش پدر محبوب سیمبا در انیمیشن سال ۱۹۹۴ بود، در نقش موفاسا بازی می‌کند.

دانلد گالور نیز در نقش سیمبا بازی خواهد کرد.

فاوارو، گلاور را در یک نشست دیده و در آن برنامه این کارگردان به گلاور گفت که پسر ۱۵ ساله‌اش از طرفداران جدی موسیقی این بازیگر-خواننده است. او همانجا به این نتیجه رسید که وی بهترین گزینه برای ایفای نقش سیمبا است.

فاوارو انیمیشن «پسر جنگل» را سال پیش در قالب «کتاب جنگل» و به صورت فیلم زنده ساخت اما او گفت ساخت فیلم «شیرشاه» ممکن نیست و او باید بررسی بیشتری در این باره انجام دهد.

جف ناتانسون که فیلمنامه نویس محبوب اسپیلبرگ است فیلمنامه این فیلم را با اقتباس از انیمیشن آن نوشته است.

در این انیمیشن جاناتان تیلوز توماس در نقش سیمبای جوان صحبت کرده بود در حالی که متیو بردریک صدای او را در بزرگسالی بیان کرده بود.

به این ترتیب «شیرشاه» نیز به ردیف فیلم‌های انیمیشنی خاطره‌انگیز دیزنی از جمله «سیندرلا»، «دیو و دلبر» و «کتاب جنگل» می‌پیوندد که در قالب فیلم زنده بازسازی می‌شوند.

2381709

کمپانی دیزنی پیشتر اعلام کرده بود برای تولید نسخه زنده شیرشاه، از همان امکانات و جلوه‌های ویژه که در «کتاب جنگل» به کار رفته بود، استفاده می‌کند. گفته شده هزینه‌ای صد میلیون دلاری برای ساخت این فیلم در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،«شیرشاه» که با الهام از نمایشنامه «هملت» ویلیام شکسپیر نوشته شده بود، فروشی ۴۲۲ میلیون دلاری را در آمریکای شمالی ثبت کرد تا پرفروش‌ترین انیمیشن دستی تاریخ سینما شود و در سطح بین‌المللی نیز ۵۴۶ میلیون دلار فروش کرد.