بازیگران درام سیاسی «اسپیلبرگ» معرفی شدند

0
264

فیلم «اسناد پنتاگون» جدیدترین پروژه سینمایی «استیون اسپیلبرگ» فهرست بازیگران مکمل خود را اعلام کرد.

سازندگان فیلم «اسناد پنتاگون» که پیش از این حضور دو بازیگر سرشناس و برنده اسکار یعنی «مریل استریپ» و «تام هنکس» در آن قطعی شده از نقش آفرینی بازیگران دیگری چون «سارا پولسن»، «باب اودنکرک»، «بردلی وایتفورد»، «دیوید کراس»، «مایکل استالبارگ» و «زاک وودز» در این فیلم خبر دادند.

پروژه جدید «استیون اسپیلبرگ» درباره «بن بردلی» دبیر نشریه واشنگتن پُست و یک ناشر به نام «کترین گراهام» است که دولت آمریکا را به سبب گزارش دادن مجموعه‌ای از اسناد بحث برانگیز در سال ۱۹۷۱ به چالش کشیدند.

این اسناد طبقه بندی شده و سری درباره مطالعه‌ای جدید و اطلاعاتی بسیار حیاتی درباره جنگ ویتنام بود. «بردلی» و «گراتهام» درگیر مبارزه حقوقی در این پرونده شدند، در حالی که «دنیل السبرگ» تحلیلگر نظامی و افشاکننده اصلی این اسناد دستگیر و متهم به توطئه و جاسوسی شد.

«تام هنکس» قرار است در نقش «بن بردلی» و «مریل استریپ» در نقش «کترین گراهام» بازی کند.

این فیلم که درابتدا «پُست» نام داشت، محصول مشترک کمپانی «Amblin Entertainment» و فاکس است و امیدوار به حضور موفق در فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ است و قرار است اکران خود را به صورت محدود از ۲۲ دسامبر و به صورت گسترده از ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ آغاز کند.

«اسپیلبرگ» که سال گذشته فیلم نه چندان موفق «غول بزرگ مهربان» (BFG) را ساخت، چندین پروژه سنینمایی روی میز دارد و هم‌اکنون در مراحل نهایی تولید فیلم علمی تخیلی «شماره یک آماده» و همچنین مرحله پیش‌تولید فیلم «ربودن ادگاردو مورتارا» است.

این کارگردان سرشناس سینمای جهان که آخرین‌بار با فیلم «لینکلن» با بازی «دنیل دی لوئیس» در سال ۲۰۱۲ توانست نامزد جایزه اسکار شود، پیش از این در سال ۱۹۹۳ با فیلم «فهرست شیندلر» و در سال ۱۹۹۸ با فیلم «نجات سرباز رایان» دو جایزه اسکار بهترین فیلم و یک اسکار کارگردانی را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، این فیلم‌ساز ثروتمند در سال ‌۱۹۹۳ جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز، در سال ‌۱۹۹۵ جایزه سزار افتخاری فرانسه، در سال ‌۱۹۸۷ جایزه اسکار افتخاری و در سال ‌۲۰۰۴ جایزه «آکی‌را کوروساوا» جشنواره توکیو را گرفت و در سال ‌۲۰۰۳ نام وی در تالار مشاهیر هالیوود ثبت شد.