بازیگرانی که به «برج تاریک» می‌روند

0
147

پس از شایعات فراوان «استفن کینگ» نویسنده معروف آمریکایی، به صورت رسمی دو بازیگر اصلی فیلم اقتباسی بر اساس مجموعه داستان‌های «برج تاریک» را معرفی کرد.

 این رمان نویس تحسین شده در صفحه توئیتر خود از «متئو مک‌کانوهی» و «ادریس آلبا» دو بازیگر نامدار هالیوودی به عنوان بازیگران دو نقش اصلی فیلم «برج تاریک» نام برد، در حالی که این دو بازیگر از مدتی پیش گزینه‌های اصلی این فیلم در نظر گرفته شده بودند .

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، فیلمنامه اقتباسی «برج تاریک» را «آکیوا گلدزمن» فیلمنامه نویس برنده اسکار فیلم «ذهن زیبا» در کنار «جف پینکنر» خواهد نوشت و«نیکلای آرسل» دانمارکی نیز آن را کارگردانی می‌کند.

«متئو مک‌کانوهی» که در سال 2013 برای بازی تحسین‌برانگیز در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» در نقش فردی مبتلا به ویروس «HIV» موفق به کسب جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد، قرار است در فیلم اقتباسی از داستان‌های «برج تاریک» در نقش مرد شیاد مشکی‌پوش ایفای نقش کند و «ادریس آلبا» نیز دیگر نقش کلیدی این مجموعه داستان 8 جلدی یعنی «رولند دشاین» تفنگدار مقابل دوربین می‌رود.

«استفن کینگ» در صفحه توئیتر خود همچنین به فرآیند طولانی اقتباس از رمان «برج تاریک» و همچنین تلاش ناموفق «ران هاوارد» کارگردان برنده اسکار برای ساخت سریالی بر پایه این کتاب با بازی «خاویر باردم» اشاره کرد.

این نویسنده اخیرا درباره عدم موفقیت برخی اقتباس‌های سینمایی از آثارش سخن به میان آورده و عنوان کرده است که تحت تاثیر برخی از این فیلم‌ها چون «کنار من بمان» و «رستگاری در شائوشنک» قرار گرفته است اما فیلم‌های دیگر چون «شیفت قبرستان» و «درخشش» او را ناامید کرده است.

«کینگ» مجموعه‌ی هفت جلدی از «برج تاریک» را دستاورد عمر خود می‌داند چراکه نوشتن آن‌ها برای او حدود 20 سال زمان برده است.

مجموعه اصلی داستان‌های «برج تاریک» شامل هفت جلد است و یک جلد نیز در سال 2012 به آن اضافه شد که مربوط به ماجراهای بین جلد چهارم و پنجم است و تاکنون 30 میلیون نسخه از این مجموعه داستان‌ در 40 کشور دنیا به فروش رفته است.

تاکنون فیلم‌های معروفی به اقتباس از رمان‌های «استفن کینگ» فیلم ساخته‌اند که از آن جمله می‌توان به «مسیر سبز»، «رستگاری در شائوشنک» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر»، «1408» به کارگردانی «مایکل هاف‌استروم» و «درخشش» به کارگردانی «استنلی کوبریک» اشاره کرد.