بازگشت هالیوود به جزیره ‌”آلکاتراز”

0
834

هالیوود که علاقه زیادی به ساخت فیلم‌های مهیج براساس داستان فرار از جزیره آلکاتراز دارد، در یک پروژه سینمایی جدید فیلمی با عنوان «مبارزه برای آلکاتراز» براساس داستانی واقعی سال 1946 تولید می‌کند.

کمپانی پارامونت سرانجام در رقابت با پنج استودیو فیلمسازی دیگر توانست حق ساخت فیلمی بر این اساس با عنوان «مبارزه برای آلکاتراز» را به دست آورد، این فیلم جدید براساس داستان واقعی فرار شش زندانی در سال1946 ساخته خواهد شد که با مداخله نیروی دریایی آمریکا نیز همراه شد.

عنوان «مبارزه برای آلکاتراز» نیز از این رو برای این فیلم جدید انتخاب شده است که زندانیان در فاصله کوتاهی پس از فرار با دسترسی به یک انبار اسلحه تلاش کردند کنترل زندان را از آن خود کند.

«نیل وایدنر» در کنار «گاوین جیمز» مسئولیت نگارش فیلمنامه‌ این اثر سینمایی جدید را برعهده دارند و «مت چارمان» یکی از نویسندگان فیلم «پل جاسوس‌ها» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» نیز در نقش تهیه کننده با این پروژه سینمایی همکاری دارد، این در حالی است که هنوز بازیگران و کارگردان این اثر از سوی کمپانی «پارامونت» انتخاب نشده‌اند.

ماجرای فرار از زندان الکاتراز پیش از بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته است؛ فیلم نوآر «خوی وحشی» با بازی «برت لنکستر» در سال 1947 نسخه‌ای کاملا تخیلی از داستان آلکاتراز را به سینما آورد و «لنکستر» دوباره در فیلمی معروف‌تر با عنوان «مرد پرنده الکاتراز» به کارگردانی «جان فرانکنهیمر» در سال 1962 به جزیره بازگشت.

«جان سیگل» نیز در سال 1979 این سوژه پرطرفدار را با باز ی «کلینت ایستوود» در فیلم «فرار از آلکاتراز» به سینما آورد که براساس داستان واقعی فراز از جزیره در اوایل دهه 1960 ساخته شده بود.

به گزارش ایسنا؛ همچنین جزیره «الکاتراز» لوکیشن تنها ساخته سینمایی «مایکل بی» با عنوان «صخره» نیز است که بازیگران سرشناس چون «شون کانری»، «نیکلاس کیج» و«اد هریس» در آن ایفای نقش کردند.

dn.educationaltravel.com