بازگشت قدرتمند جک باوئر با سری جدید «24»

0
188

مجموعه تلویزیونی «24» در حالی از دوشنبه دوباره در آمریکا روی آنتن رفت که آمار نشان می‌دهد از چهار سال پیش تا کنون تماشاچیان زیادی را از دست نداده است.

فاکس سریالی را که در گذشته محبوب ترین و بهترین این شبکه بود از دوشنبه شب دوباره زنده کرد. اپیزود افتتاحیه دو ساعته «24» بسیار شبیه به آخرین فصلی بود که در سال 2010 به نمایش درآمد. این مجموعه با عنوان «یک روز دیگر زندگی کن» در 12 قسمت پخش خواهد شد.

سریال درام شبکه فاکس در حالی دوباره روی آنتن رفت که دیروز یک روز پس از نمایش آن اعلام شد میزان تماشاچیان این سریال برابر با آخرین اپیزود آن که چهار سال پیش پخش شده، بوده و این در حالی است که آمار تماشای زنده تلویزیون در آن زمان بسیار بالاتر بود.

جک باوئر شخصیت محبوب این سریال در برگشت خود، هشت میلیون و 100 هزار نفر بیننده داشت.

آخرین باری که «24» روی آنتن بود موفق به جذب 9.1 میلیون نفر بیننده شده بود، بنابراین می توان گفت این سریال اندکی از بینندگانش را از دست داده است. با این وجود، با توجه به اینکه دیگر سریال ها در همین بازه زمانی بینندگان بیشتری را از دست داده اند، این زیان بسیار اندک به حساب می‌آید.

سریال «24» بعد از مجموعه «صدا» که میانگین 3 را در بین بزرگسالان کسب کرده است با میانگین 2.8 در رتبه دوم بهترین سریال های شب تلویزیون آمریکا قرار دارد.

اتفاقات این قسمت بین ساعت 7 تا 9 بعد از ظهر به وقوع می پیوندند.

همچنین به نقل از ورایتی، دو روز پیش از شروع نمایش این مجموعه پرطرفدار در شبکه فاکس، مهمانی ناهاری برگزار شد و اولین قسمت سریال «24: یک روز دیگر زندگی کن» در محل سالن کشتی یو‌اس‌اس اینترپید واقع در ناحیه وست ساید نیویورک به نمایش درآمد.

این مهمانی طوری ترتیب داده شده بود که به نوعی یادآوری خود مجموعه پرکشش باشد و ورود به آن چندان هم آسان نبود. حاضران این مراسم باید پیاده از میدتاون به سمت کشتی می رفتند – که محل یک موزه است – از مامورین امنیتی عبور می‌کردند، با مسئولان مورد نظر شبکه فاکس هماهنگ می کردند، یک ستاره بر روی یکی از دستانشان مهر زده می شد، آن ستاره را به چند مامور امنیتی دیگر نشان می دادند، به طبقه دوم می رفتند، سالن نمایشی را که در آن اولین اپیزود سریال به نمایش در می آمد پیدا می کردند، یک صندلی پیدا می کردند (یکی از حضار نتوانست صندلی پیدا کند و مجبور شد روی پله ها بنشیند) و بعد از آن برای تماشای قسمت اول آماده می شدند.

در مهمانی بعد از مراسم همه ستاره ها بیرون بودند. بنجامین برت با دوستانش یک عکس گروهی انداخت. تیت داناون خود را با یک بشقاب استیک و ماکارونی و پنیر خفه کرد. ایوان استرایوسکی با طرفدارانش هم‌صحبت شد. کیم ریور و ماری لین رایسکو نیز به یک طرفدار جوان اجازه دادند با آن ها عکس بگیرد. خود جک باوئر چطور؟ کیفر ساترلند در مراسم فرش قرمز حضور داشت، اما بلافاصله در مهمانی دیده نشد. بعد از تمام کارهای سختی که باید برای ورود به سالن انجام می داد احتمالا از صحنه فرار کرد.

شبکه فاکس خبر بازگشت این سریال را در ماه می سال 2013 اعلام کرده بود و فیلمبرداری آن با فاصله کمی در لندن آغاز شد. این سریال همچنان در قالب بیست و چهار ساعت اتفاق می افتد، با وجود اینکه دوازده اپیزود بیشتر نیست.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در پایان فصل هشتم سریال جک عملا یک فراری بود. این سریال داستان را چهار سال بعد دنبال می کند؛ او هنوز هم یک فراری است. او یک شکار است و ماموری که به دنبال جک است، یک مامور سی.آی.ای با بازی ایوان استرایفسکی است. شخصیت کلویی اوبراین نیز دیگر کارمند دولت نیست و نقش شخصیتی مانند ادوارد اسنودن را دارد که در حال کار کردن علیه کشور خود است.