بازگشت ریدلی اسکات با “جنگ ابدی” به دنیای علمی تخیلی

0
218

ریدلی اسکات کارگردان انگلیسی و سازنده “گلادیاتور” اعلام کرد به دنیای علمی تخیلی بازمی‌گردد.

 جدیدترین فیلم کارگردان مشهور هالیوود ریدلی اسکات یعنی “مشاور” شامل لیستی بلند از بازیگران معروفی چون مایکل فاسبندر، پنلوپه کروز، کامرون دیاز، خاویر باردم و برد پیت است. از همه مهمتر این که کورمک مک کارتی نویسنده مشهور کار نویسندگی فیلمنامه آن را بر عهده داشته است، با این حال اسکات دست از کار نکشیده و در مصاحبه جدیدش با امپایر درباره پروژه‌های جدیدش صحبت می‌کند.

به گفته اسکات فیلمنامه “پرومتئوس 2” نوشته شده است، با این حال این به این معنی نیست که زمان فیلمبرداری آن مشخص شده باشد. وی می‌گوید: من در حال حاضر دو فیلم جدید دیگر را آماده ساخت دارم و ساخت این فیلم به سال 2014 و یا 2015 موکول خواهد شد.

یکی از این دو فیلم جدید، فیلم تاریخی “مهاجرت” درباره داستان زندگی حضرت موسی است. بازیگران مطرحی مانند کریستین بیل (در نقش حضرت موسی)، جان تورتورو (فرعون ستی)، سیگورنی ویور (تویا، همسر ستی) و جوئل ادگرتون (فرعون رامسس) در این فیلم بازی می کنند و این فیلم در فهرست فیلم های تماشایی سال آینده جای گرفته است.

اما فیلم دوم، فیلمی است که اسکات از آن به عنوان “پروژه علمی تخیلی” یاد می‌کند. به گفته او یک کتاب بسیار خوب که از جدیدترین رمان‌های فوق‌العاده در ژانر علمی تخیلی و عنوانش “جنگ ابدی” است، توجه او را به خود جلب کرده است. وی می گوید این رمان درباره نبرد فضایی و بوروکراسی و نوشته جو هالدمن است.

اسکات می‌گوید: ما در نهایت موفق به تهیه یک فیلمنامه خوب برای کمپانی فاکس شدیم. به نظر خودم مدت زیادی بود که از دنیای علمی تخیلی دور شده بودم و احساس می کردم که باید دوباره وارد آن شوم. پرومتئوس تجربه خیلی خوبی برایم بود و حال به دنبال پروژه دوم هستم.

در عین حال همانطور که هریسون فورد در مصاحبه هفته گذشته اش اعلام کرده بود فیلم “بلید رانر 2” نیز در مراحل اولیه تهیه است. هر چند این فیلم به احتمال زیاد سال 2014 یا 2015 روی پرده‌های سینماها نمی‌رود، اما در لیست پروژه‌های آینده اسکات قرار دارد.

به گزارش مهر به نقل از امپایر، فیلم “مشاور” به کارگردانی اسکات که در حال حاضر در سینماهای آمریکا در دست اکران است تا پانزدهم نوامبر نیز به انگلیس می رسد.

ریدلی اسکات کارگردان انگلیسی متولد 1937، تا کنون سه بار با فیلم‌های “گلادیاتور”، “تلما و لوییز” و “سقوط شاهین سیاه” نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است. او در سال 2010 “رابین هود” را ساخت و سال پیش “پرومتئوس” را راهی پرده های سینماها کرد.