بازگشت دکتر موروی وحشتناک به پرده نقره ای

0
252

برادران وارنر قصد دارد نسخه سینمایی دیگری از کتاب جزیره دکتر مورو نوشته هربرت جرج ولز را اقتباس کند.

 کمپانی وارنر پس از گذشت بیش از یک قرن از نوشتن داستان علمی تخیلی و وحشتناک جزیره دکتر مورو و نیز هشتاد سال از ساخت اولین فیلم در این زمینه با بازی بلا لاگوسی و چارلز لاوتون در سال 1932 فیلمنامه اقتباسی دیگری از این کتاب را به لی شیپمن و برایان مک گریوی سفارش داده است.

این بار به فیلمنامه نویسان توصیه شده تا در نسخه جدید یک پیام زیست محیطی داشته باشند!

داستان درباره دانشمندی مجنون به نام دکتر مورو است که با کشف دارویی انسانها را به حیوان و حیوانات را به انسان تبدیل می کند و این کار را در جزیزه ای متروک انجام می دهد.

تاکنون از این داستان چهار نسخه سینمایی با عناوین جزیره ارواح گمشده (1932)، گرگ و میش(1972) جزیره دکتر مورو(1977) و جزیره دکتر مورو(1996) ساخته شده که در دو نسخه آخر برت لنکستر و مارلون براندو به ترتیب نقش دکتر مورو را بازی کرده اند و البته منتقدان نسخه پایانی را به دلیل عدم وفاداری به متن و بازی سرد براندو نپسندیدند.

 

به گزارش سینماپرس به نقل از آی ام دی بی، هربرت جرج ولز نویسنده توانای انگلیسی و همتای ژول ورن در آثار علمی تخیلی به شمار می رود که البته در کنار ماجراجویی وحشت را به ادبیات علمی اضافه کرد.

مرد نامریی مشهورترین داستان این نویسنده است که بارها دستمایه فیلم ها و سریالهای زیادی بوده است. همچنین جنگ دنیاها کتاب دیگری از اوست که تاکنون پنج نسخه سینمایی از ان اقتباس شده که در اخرین انها تام کروز نقش اول فیلم را بر عهده داشت. وی داستانهای خوب دیگری چون شهر نابینایان دارد که کمتر به آنها در سینما توجه شده است.